نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 22:20

همایش اصلاح الگو مصرف آب گناوه برگزار شد

گناوه- همایش اصلاح الگوی مصرف و راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب با حضور دختران دانش آموز پایگاه مقاومت بسیج خواهران الزهرا مال قائد دوم شهرستان گناوه در آبفا این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر امور آبفای شهرستان گناوه عصر یکشنبه در این همایش گفت: الگوی مصرف باید در بین مردم فرهنگ سازی شود و در صورت ادامه استفاده بی‌رویه از آب با مشکل مواجه خواهیم شد.

عبدالعزیز عبدالهی در ادامه خواستار ترویج مدیریت الگوی مصرف آب توسط خانواده‌ها و مدارس در سطح شهر و روستا شد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های اثرگذار نظیر اینگونه برنامه‌های آموزشی و اجتماعی برای شفاف‌سازی بحران از لحاظ وضعیت آب از راهکاری قوی در رعایت الگوی مصرف این مایه ارزشمند در لایه‌های مختلف اجتماع است.

معاون بهره برداری آب شهرستان گناوه نیز گفت: تفهیم اهمیت آب در زندگی از نیز نکات مهمی که می‌تواند نقش مؤثری در صرفه جویی و جلو گیری از هدر رفت آب داشته باشد.

حسین سیفیان در خصوص نحوه استفاده صحیح از منابع آب و راه‌های صرفه جویی توضیحاتی را برای حاضرین ارائه داد.

وی فرهنگ سازی در مصرف آب را بسیار مهم دانست و گفت: مردم باید یاد بگیرند که از آب تصفیه شده نباید برای مصارف غیر ضروری و حتی فضای سبز استفاده کرد, صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در فصل تابستان ضروری و نیازمند مشارکت همگانی است.

این همایش که با حضور دختران دانش آموز پایگاه مقاومت بسیج خواهران الزهرا مال قائد دوم شهرستان گناوه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در اداره آب و فاضلاب برگزار شد شعرخوانی، دکلمه، پخش کلیپ گروه سنی کودکان و نوجوانان و مسابقه از جمله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بود.

در پایان این همایش مدیر و معاونان آبفا به اهدا جوایز به شرکت کنندگان پرداختند و سپس بروشورها و اقلام آموزشی که از طرف این امور تهیه شده بود در بین کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم توزیع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309150

مهمترین اخبار ایران و جهان: