نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 08:09

فعالیت ۱۱ کارگاه راهسازی در محورهای سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۱ کارگاه راه سازی در تمامی محورهای این استان با وجود دمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاء اله اکبری در بازدید از پروژه های راه سازی این استان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان بعنوان استان مرزی می تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد بویژه با توجه به قرابت‌های جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی با کشور های افغانستان و پاکستان توسعه بزرگراه‌های استان بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه شبکه بزرگراهی استان می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده این منطقه را احیا کند، گفت: در حال حاضر با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای، رونق بیش از پیش اقتصادی منطقه و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در محورهای حوزه شمال استان در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: توسعه این استان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل و این استان از طریق استان های خراسان جنوبی و کرمان به مرکز کشور متصل شود.

اکبری کمبود آب را از مهمترین چالش های ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کنار دمای بیش از ۵۰ درجه عدم کفایت منابع آبی برای این حجم از خاکریزی در محورهای استان از مشکلات پیش روی این اداره کل محسوب می شود که امید می رود در کمترین زمان ممکن آب مورد نیاز این پروژه ها از منابع جدید تامین شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294550

مهمترین اخبار ایران و جهان: