نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 16:06

واقعه غدیرخم بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است

آشتیان- نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه غدیرخم بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است

ولی الله بیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت؛ اظهار داشت: یکی از ارکان اعتقادی شیعه اعتقاد به ولایت است و ولایت یکی از ارکان اصلی دین اسلام شمرده شده است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد جامعه در گرو ولایت پذیری است، افزود: نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی در تمام ارکان جامعه مشهود است و اتحاد و انسجام جامعه و تداوم انقلاب به واسطه ولایت فقیه است.

بیاتی با بیان اینکه حفظ ولایت یک موهبت الهی و تبعیت از ولایت سبب اتحاد و جلوگیری از تفرقه در جامعه می‌شود، اظهار کرد: ولایت محور اتحاد جامعه اسلامی است و برای تحقق تشکیل تمدن اسلامی باید چراغ ولایت و تبعیت از آن روشن باشد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که ملت ایران اسلامی اتحاد خود را تحت لوای ولایت حفظ کنند، هیچ دشمنی جرأت رویارویی با ایران اسلامی را نخواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه ولایت فقیه در عصر امروزی تجلی مسئله غدیراست، گفت: مهم‌ترین پیام واقعه غدیر خم مساله ولایت است که یکی از اساسی‌ترین مسائل دین اسلام تلقی می‌شود و رسالت پیامبر (ص) هم از طریق ولایت ادامه می‌یابد.

بیاتی اظهار کرد: عید غدیر فرصتی مغتنم به منظور تبیین اهمیت و جایگاه ویژه ولایت در جامعه اسلامی است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعه غدیرخم بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است، خاطرنشان کرد: در واقع غدیر یک واقعه‌ای تاریخی است که در آن رسول خدا (ص) به امر خداوند حضرت علی (ع) را به‌عنوان خلیفه و جانشین خود منصوب کرد، تا ترازو شاخص حاکم اسلامی برای همه مسلمانان تبیین شود و در حافظه تاریخی بماند و چراغ راه امت پیامبر (ص) تا آخر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1338250

مهمترین اخبار ایران و جهان: