نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 08:36

خرید 70 هزارتن گندم توسط تعاون روستایی ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ۷۰ هزارتن گندم توسط تعاونی های تحت مدیریت این اداره کل از کشاورزان استان خریداری شده است.

حمیدرضا شکری مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای برداشت گندم در استان تاکنون ۷۰ هزارتن محصول کشاورزان گندم کار استان توسط تعاونی های وابسته به اداره کل تعاون روستایی خریداری شده است.

وی افزود: این مقدار گندم از کشاورزان استان در حوزه های جنوبی و شمالی استان توسط تعاونی های مدیریت تعاون روستایی استان خریداری شده که سهم حوزه شمالی تاکنون ۱۸ هزار تن بوده است.

مدیرکل تعاون روستایی ادامه داد: باتوجه به اینکه برداشت و خرید گندم تضمینی از کشاورزان حوزه شمالی هنوز ادامه دارد، به میزان خرید گندم در این مناطق توسط تعاونی های تحت مدیریت تعاون روستایی استان اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد گندم های خریداری و توسط مراکز خرید استان جمع آوری به کارخانجات مقصد حمل شده است.

شکری یادآور شد: به عنوان مثال دیروز تنها در مرکز شهر مورموری از توابع شهرستان آبدانان تعداد ۴۵ تریلی گندم به مقدار یک هزار و ‌۲۰۰ تن در مرکز خرید گندم جهت انتقال به کارخانه جات بارگیری شد که نوعی رکورد در یک مرکز خرید استان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سال زراعی جاری ۵۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۷۷ هزار و ۷۸۴ هزار هکتار زمین دیم استان ایلام به زیر کشت گندم رفت.

برداشت گندم در استان ایلام از اردیبشهت شروع شد و تا مردادماه ادامه خواهد داشت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303350

مهمترین اخبار ایران و جهان: