نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 04:11

مقام ارشد نظامی اوکراین: نبرد سنگین با روس‌ها در جبهه شرقی ادامه دارد

مقام ارشد نظامی اوکراین از دشوار بودن نبرد با ارتش روسیه در جبهه شرقی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد نظامی اوکراین روز دوشنبه گفت که نبرد در جبهه شرقی به دلیل تجمع بسیار زیاد نیروهای روس «دشوار» است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» «هانا مالیار» معاون وزارت دفاع اوکراین گفت: «وضعیت در شرق دشوار است.روسیه نیروهای خود را افزایش داده و سعی می‌کند ابتکار عمل را از ما بگیرد.»

مالیار افزود که روس‌ها حملات گلوله باران خود را تشدید می‌کنند و نبرد به شدت ادامه دارد.وی افزود که روس‌ها از برنامه‌های خود برای رسیدن به مرزهای «دونتسک» و «لوهانسک» دست نمی‌کشند.

پیش‌تر هم مقامات سیاسی و نظامی روسیه از آمار سنگین تلفات و خسارات اوکراین در ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه خبر داده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  در گفت‌وگو با خبرنگاران در «کاخ کرملین» گفت ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است. وی همچنین گفت اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است. 

معاون وزارت دفاع اوکراین گفت: «در حال حاضر، این جهت اصلی حمله برای  ارتشروسیه است. از این رو شمار توجهی از یگان‌های خود به‌ویژه یگان‌های تهاجمی هوابرد را در شرق متمرکز کرده است.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک «لوهانسک» و «دونتسک» اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه گفت که در منطقه «لیمان» بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. کوناشنکوف افزود که در منطقه دونتسک، نیروهای روسیه چهار حمله اوکراین را در  بیست و چهار ساعت دفع کردند.(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296850

مهمترین اخبار ایران و جهان: