نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 15:45

۴۷ طرح کشاورزی در استان قزوین به بهره بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵ نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین عطایی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که ظهر امروز با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، فاطمه محمدبیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه ، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر و بی رقیب است که با برنامه ریزی صورت گرفته عملیات احیا و پایدارسازی این دشت آغاز شده است. احیای دشت قزوین را با اجرای برنامه های علمی و کارشناسی و اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن محقق خواهیم کرد.

وی به افتتاح طرح های هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵ نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه طی ۵۰ سال بهره برداری از دشت قزوین تبعات مثبت و منفی زیادی داشته و بایستی توجه ویژه ای به آن شود، بیان کرد: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی و کمی و کیفی غذای مردم است البته طی این ۵۰ سال در برخی مقاطع طرح هایی خرد با هدف ایجاد اشتغال انجام شده و باید توجه ویژه ای شود چرا که اگر کشاورزی زمانی از حالت اولیه و تولید انبوه خارج و معیشتی می شود مشکلاتی برای خود ایجاد می کند.

عطایی ادامه داد: سابقه دشت قزوین در کشاورزی بسیار شاخص و برجسته است و شبکه دشت آبیاری در اجرا بی نظیر است و و حفظ این شبکه بایستی مورد توجه قرار گیرد. همچنین اقدامات تجمیع اراضی و ۱۶ هزار هکتار اراضی تجمیعی یک کار ارزشمند می باشد که انجام شده است.

وی گفت: بر اساس قانون افزایش بهره وری در سال ۸۹ و با تکیه بر شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بی تردید از مسیر ارتقاء بهره وری می گذرد و ارتقاء بهر وری و اصلاح الگوی تولید دو رکن قانون افزایش بهره وری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: نجات دشت قزوین بایستی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم.

عطایی در پایان یادآور شد: برنامه رتبه بندی مراکز جهاد کشاورزی در دستور کار این سازمان است و قرار بر این است این مراکز بر اساس نوع کار و عملکرد آنها شاخص تعیین شود و تلاش بر این است تا با اتکا به تشکلها، اصلاح و تقویت تشکل های کشاورزی در راستای توسعه بخش حرکت کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287306

مهمترین اخبار ایران و جهان: