نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 20:48

رایزنی سیاستمدار برجسته مصری با سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان و دبیرکل کنفرانس ملی-عربی دیدار کردند و اوضاع کشورهای عربی، به ویژه فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، امروز، چهارشنبه، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و حمدین صباحی رئیس حزب الکرامه مصر و دبیرکل کنفرانس ملی- عربی با هم دیدار و گفتگو کردند.

در جریان این گفتگو، دو طرف اوضاع کشورهای عربی به ویژه اوضاع جاری فلسطین اشغالی، مسئولیت امت اسلامی در قبال مسأله مقدس فلسطین و همچنین اهمیت فعال‌سازی چارچوب‌های ملی و فراگیر در راستای مسأله فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

صباحی در مصاحبه با المیادین دیدار خود با نصرالله، در شرایط کنونی که حاکی از همگرایی کشورهای عربی است را مهم توصیف کرد و افزود: این دیدار بسیار امیدبخش بود.

رئیس حزب الکرامه مصر، گفت: سید حسن نصرالله، با اثرگذاری خود در رأس پیکان مقاومت در رویارویی با دشمن اسرائیلی جهت دفاع از حق اصولی امت در آزادسازی فلسطین، و همچنین با دیدگاه‌های خود و پایداری‌های حزب الله، می‌تواند راهی را برای آزادسازی فلسطین پدید آورد.

صباحی با ابراز خشنودی از دیدار خود با نصرالله، ادامه داد: ما در این دیدار قدرت نیروهای مقاومت جهت پیمودن مسیر تحقق اهداف خود و تمرکز بر هدف اصلی مقاومت و امت، یعنی رویارویی با تجاوز و اشغالگری را مورد بررسی قرار دادیم و درباره توانایی مقاومت جهت حرکت به سوی هدف ما که آزادسازی فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه است، به بحث نشستیم.

وی افزود: کنفرانس ملی-عربی نیز در راستای تحقق هدف خود، یعنی مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، سعی دارد در جان‌فشانی‌های مقاومت که در پیشانی صفوف مبارزه است، شرکت داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285594

مهمترین اخبار ایران و جهان: