نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 23:41

بلاروس: با شکست ضد حمله، کمک غرب به اوکراین کاهش می‌یابد

رئیس جمهور بلاروس روز چهارشنبه گفت که پس از شکست ضد حمله اوکراین، کشورهای غربی کمک‌های خود به کی‌یف را کاهش خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس ابراز اطمینان کرد که پس از شکست ضد حمله اوکراین، کشورهای غربی کمک‌های خود به کی‌یف را کاهش  خواهند داد.

وی که با شبکه روسیه 1 مصاحبه می‌کرد گفت: «اختلاف میان اوکراین و کشورهای غربی عملا آغاز شده است و اگر کسی یک ماه پیش می‌گفت که اوکراین جنگ اقتصادی علیه لهستان و دیگر کشورها به راه خواهد انداخت باور نمی‌کرد اما امروز شاهد آن هستیم که نظامیان در مرز مستقر شده و مانع از ورود برخی کالاها به کشور شده‌اند».

لوکاشنکو گفت که در آمریکا و کشورهای اروپایی، جنبش‌های اعتراضی علیه انتقال میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین آغاز شده و در حال افزایش است.

وی افزود: «هر طوری که می‌خواهند شولتز (صدر اعظم آلمان) بیچاره را بازی می‌دهند این در حالی است که همه مردم آلمان می‌دانند که این به ضرر آنهاست. بعد از آن جنگ (جنگ جهانی دوم) چه چیزی کم داشتید؟ به دوستان ما تبدیل شدید و از منابع طبیعی روسیه با نصف قیمت بهره بردید و به یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان تبدیل شدید، چه چیزی کم داشتید؟ آلمان‌ها احمق نیستند و این را می‌دانند».

رئیس جمهور بلاروس به تظاهرات هزاران نفر در لهستان اشاره کرد و گفت: «مردم سوال ساده‌ای می‌پرسند که آیا اوکراین سزاوار آغاز جنگ جهانی سوم است».

وی افزود: «مردم، اوکراین را در یک کفه ترازو قرار داده (چه عادلانه باشد و چه ناعادلانه) و از سوی دیگر جنگ جهانی سوم و نابودی بشریت در کفه دیگر قرار می‌دهند».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286050

مهمترین اخبار ایران و جهان: