نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:53

ورزش و فعالیت‌های جسمانی مرکز ثقل نشاط در جامعه است

تبریز - سرپرست فرمانداری شهرستان تبریز گفت: ورزش و فعالیت‌های جسمانی مرکز ثقل نشاط در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس فاتح ظهر پنج شنبه در دیدار کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و روساء هیئت‌های ورزشی این شهرستان افزود: مرکز ثقل نشاط در جامعه، ورزش و فعالیت‌های جسمانی است و محور اصلی سلامتی و شادابی جامعه در ورزش نهفته شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تبریز عنوان داشت: تنها عامل سلامتی و کاهش مشکلات جسمانی توسعه ورزش در بین تمام آحاد جامعه و توسعه زیر ساخت‌های ورزشی است و اعلام می‌داریم آمادگی توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌ها در شهرستان تبریز را داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز در تشریح عملکرد این اداره در سال گذشته و سه ماه اول سال ۱۴۰٠ اذعان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در شهرستان تبریز و ۲ برابر این رقم ورزشکار سازمان نیافته در ۹۷ مکان ورزشی در اختیار پیمانکاران و ۴۵ مکان حاکمیتی در قالب بیش از ۵۱ هیئت ورزشی فعالیت می‌نمایند.

مهدی نوایی یادآور شد: کلانشهر تبریز با بیش از ۹۰۰ باشگاه خصوصی مجوز دار رتبه اول کشوری را در ساماندهی باشگاه‌ها در اختیار دارد که یکی از بازوان اصلی و اجرایی توسعه ورزش در شهرستان بشمار می‌روند.

نوایی توضیح داد: ۱۲۴ ورزشکار شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که حاصل آن ۸ مدال جهانی و ۱۹ مدال آسیایی و ۳۶ مدال بین المللی و کسب ۲۱۷ مدال کشوری است.

وی همچنین اذعان داشت: ۴۳ میزبانی قهرمانی کشور و ۶۸ میزبانی مسابقات استانی در شهرستان تبریز برگزار شده است و شهرستان تبریز دارای ۲۸ تیم در لیگ‌های مختلف کشوری می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302094

مهمترین اخبار ایران و جهان: