نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:55

مدودف: حالا دست مسکو برای انهدام کابل‌های مخابراتی غرب باز است

معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که باتوجه به دخالت غرب در خرابکاری در لوله‌های گاز نورداستریم، دست مسکو برای از بین بردن کابل‌های مخابراتی زیردریایی غرب باز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به انتشار گزارش‌ها درباره آگاهی قبلی آمریکا و کشورهای غربی از حمله قریب‌الوقوع به لوله‌های انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا که بر مشارکت آنها در این خرابکاری صحه می‌گذارد، مسکو دیگر محدودیتی برای از بین بردن تاسیسات زیردریایی دشمنانش ندارد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: حالا که هم‌دستی کشورهای غربی در خرابکاری لوله‌های گاز نورداستریم اثبات شده، دیگر نباید هیچ محدودیتی، حتی اخلاقی، وجود داشته باشد که ما را از نابود کردن کابل‌های ارتباطی زیردریایی دشمنان‌مان بازدارد.

شرکت اپراتور خط لوله نورداستریم (Nord Stream AG) ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲(۵ مهر ۱۴۰۱) از بروز خسارت بی‌سابقه در سه رشته از خطوط گاز نورداستریم یک و ۲ خبر داد. زمین‌شناسان سوئدی یک روز قبل دو انفجار در مسیر نورداستریم را ثبت کرده بودند. دفتر دادستانی کل روسیه با طرح اتهامات تروریسم بین‌المللی، تحقیقات کیفری درباره این حادثه را آغاز کرد /.

سیمور هِرش، خبرنگار تحقیقی آمریکا هشتم فوریه در گزارشی مدعی شد که غواصان نیروی دریایی آمریکا در پوشش رزمایش دریایی ناتو در ژوئن ۲۰۲۲، زیر خطوط لوله نورداستریم یک و ۲، مواد منفجره کار گذاشته و سپس نروژی‌ها سه ماه بعد آنها را منفجر کرده‌اند. به گفته این خبرنگار، فرمان انجام این عملیات با نظر شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صادر شده بود.

کاخ سفید قوا این ادعا را تکذیب کرده است. نیویورک‌تایمز پیش‌تر در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشته بود که یک «گروه خاص حامی اوکراین» قصد انفجار این خطوط لوله را داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285050

مهمترین اخبار ایران و جهان: