نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:37

۴۵ هزار خدمت پزشک خانواده روستایی در عسلویه ارائه شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بیش از ۴۵ هزار و ۷۴۸ خدمت در برنامه پزشک خانواده روستایی شهرستان عسلویه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین شایسته نیا ظهر چهارشنبه در نشست کمیته اجرایی پزشک خانواده اظهار کرد: خوشبختانه در سطح شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۵ هزار خدمت به شهروندان شهرستان عسلویه در زمینه پزشکی، مامایی و پرستاری انجام شده است.

شایسته نیا افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های این شهرستان نیاز به ارتقاء دارد اما تاکنون از کیفیت ارائه خدمات توسط تیم سلامت کاسته نشده و تمامی پرسنل با هدف بهداشت و درمان در سطح شهرستان ارائه خدمت می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده یک اصل در تأمین سلامت مردم در اهداف این سازمان است و با توجه به چالش‌هایی که دارد توانسته است رضایت اکثریت مردم را جلب و کاستی‌ها را رفع نماید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه ادامه داد: جمعیت ثبت شده در سامانه سیب شهرستان عسلویه بیش از ۵۸ هزار نفر را داراست که تمامی شهرهای تحت پوشش جمعیت زیر ۲۰ هزارنفری را تحت پوشش قرار داده و در تمامی شهرها برنامه پزشک خانواده روستایی در حال اجرا است.

این مقام مسئول بیان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک و نظام ارجاع الکترونیک نیز کمک شایانی به رفع کمبودها ازجمله سردرگمی بیمار، ارجاع راحت‌تر بیمار از سطح یک به سطح دو و سه، رایگان شدن خدمات بستری و … کرده است.

شایسته نیا افزود: با استقرار تیم سلامت و محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به‌منظور پذیرش بیماران در سطوح دو و سه، دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت ارتقا یافته است.

در پایان جلسه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند که شبکه بهداشت و درمان با اولویت‌بندی نسبت به انجام آن‌ها اقدام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284994

مهمترین اخبار ایران و جهان: