نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 07:16

طرح ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ضمن بازدید از طرح ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ابراز امیدواری کرد، این پروژه هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کیومرث حبیبی در بازدید از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج با اشاره به اینکه کار بزرگی در این تصفیه‌خانه انجام شده است، گفت: انشاءالله هرچه سریع‌تر عملیات ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج تکمیل شود.

وی با بیان اینکه پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج در مجموع هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: بخش دوم مایع طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج تکمیل و در مدار بهره‌برداری است و مابقی کار نیز طی دو ماه آینده تکمیل و به پایان می‌رسد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت نیرو و مجموعه صنعت آب استان از همکاری و پیگیری معاونت عمرانی استاندار برای تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج و پس از آن آغاز آبگیری سد ژاوه خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد؛ این پروژه برای شهریورماه و هفته دولت آماده بهره‌برداری شود.

حبیبی یادآوری کرد: تصفیه‌‌خانه فاضلاب سنندج در ابتدا برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری این شهر و با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز ایجاد شد که در طرح ارتقا این میزان به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفر در افق ۱۴۲۰ ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283894

مهمترین اخبار ایران و جهان: