نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:17

پیش‌بینی سیلاب و صاعقه در ارتفاعات مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: طی ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شاهد رگبار باران هستیم که احتمال جاری شدن روان‌آب و گل و لای ، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در مقابل روزهای کم‌بارشی که همه مردم به‌ویژه کشاورزان را نگران کرد، بارش‌های خردادی آن هم از نوع سیل‌آسا از راه رسید.

روزهای اخیر شاهد رخ در هم کشیدن ابرها و همچنین بارش سیل‌آسای باران در شهرهای مازندران هستیم که خسارت‌هایی را در ارتفاعات استان برجای گذاشت.

براساس هشدار مدیریت بحران این بارش‌ها طی روزهای پیش‌رو در ارتفاعات استان ادامه دارد و موجب جاری شدن سیلاب و روان‌آب در مناطق بالادست استان می‌شود.

این روزها مردم مازندران هوای بهاری و تابستانی را تجربه می‌کنند، از یک‌ طرف مردم مناطق پایین‌دست که هوای آفتابی و گرم و ازیک‌سو مردم مناطق بالادست و کوهستانی استان که روزهایشان با چاشنی بارش سپری می‌شود که البته باتوجه به بارش‌های سیل‌آسا ممکن است خساراتی هم به دنبال داشته باشد.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره با اشاره هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: باعبور متناوب امواج در تراز میانی جو طی ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شاهد رگبار باران هستیم که با رعدوبرق متناوب ، وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمال تگرگ در آسمان مازندران همراهی دارد.

وی افزود: این سامانه بارشی، کوهپایه‌ها و ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار احتمال جاری شدن روان‌آب و گل و لای ، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان، تصریح کرد: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و احتیاط در تردد جاده‌ای محورهای کوهستانی مورد تاکید است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280250

مهمترین اخبار ایران و جهان: