نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:03

دولت فدرال سوئیس مورد حمله هکری قرار گرفت

یک هفته پس از حمله هکرها به وب‌سایت پارلمان سوئیس، وزارت دارایی این کشور از حمله سایبری به دولت فدرال این کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دارایی سوئیس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت فدرال این کشور تحت حملات سایبری قرار گرفته و دسترسی به وب سایت‌های چندین مقام و شرکت‌های دولتی این کشور مسدود شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، وزارت دارایی سوئیس اعلام کرده است که حمله باصطلاح محروم‌سازی از سرویس (DDOS) که سرورها و سرویس‌های آنلاین را مورد هدف قرار می‌دهد و منابع شبکه یا وب‌سایت‌ها را با ارسال درخواست‌های مکرر به یک سرور و افزایش ترافیک از دسترس خارج می‌کند، توسط گروه « NoName» (بی‌نام) صورت گرفت که هفته گذشته حمله مشابهی را به پارلمان سوئیس صورت دادند.

مرکز ملی امنیت سایبری سوئیس اعلام کرده است که وب‌سایت‌های مختلف دولت و شرکت‌های فدرال که به کنفدراسیون سوئیس ارتباط داشته‌اند از دسترس خارج شده است.

رسانه‌ها گزارش کردند که پارلمان سوئیس هفته گذشته در حالی مورد حمله سایبری قرار گرفت که در نظر داشت،سخنرانی ویدئویی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را پخش کند.

سوئیس همچون بسیاری از کشورهای غربی از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که از زمان آغاز جنگ اوکراین، با تشدید فشارها علیه روسیه به طولانی شدن این جنگ کمک کرده است و در همین راستا، وزیر امور خارجه سوئیس، پیشتر گفته بود که  این امکان وجود دارد که دارایی‌های مسدود شده روسیه در این کشور برای تامین منابع مالی بازسازی اوکراین مصادره شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280594

مهمترین اخبار ایران و جهان: