نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 20:55

ابراز نگرانی ایران از تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، تحولات روز جاری (سه‌شنبه) ۲۸ شهریور ماه در قره‌باغ با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در همین ارتباط امشب (سه‌شنبه)، ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شد. 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز از آغاز عملیات نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی با هدف احیای نظم قانون اساسی و بسته شدن حریم هوایی خود به روی ارمنستان خبر داد.

کنعانی در همین خصوص بار دیگر با تأکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره این مناقشه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌داند و معتقد است مسائل آن از جمله حقوق و امنیت ساکنان آن باید در این چارچوب و از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

وی بار دیگر با تأکید بر نقش کشورهای منطقه برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست ۳+۳ در این زمینه را مورد اشاره قرار داد.

این تحولات واکنش‌هایی را به همراه داشت از جمله «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی گفت که مسکو با آذربایجان در تماس است و جمهوری آذربایجان، روسیه را در جریان عملیات نظامی خود قرار داده است.

اخیرا نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی درباره وضعیت قره‌باغ تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503206

مهمترین اخبار ایران و جهان: