نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 15:12

سازش سیزدهمین پرونده قتل آذربایجان غربی در خوی

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سیزدهمین پرونده قتل سال جاری استان در خوی در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ فردی با هویت ح - ا مرتکب قتل عمدی مرد مسلمان شده بود که به این اتهام دستگیر و در زندان بسر می‌برد که حکم قصاص نفس قاتل مذکور در مورخه ۱۳۹۸.۱۲.۲۸ توسط شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور تأیید گردیده بود و منتظر طی مراحل قانونی برای اجرای حکم قصاص نفس بود.

وی ادامه داد: به منظور اصلاح ذات البین و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم، با تلاش‌های شبانه روزی و تشکیل جلسات سازشی متعدد که از سوی دادستان شهرستان خوی در دفتر دادستانی صورت پذیرفت، سرانجام این تلاش‌ها منجر به نتیجه شده و اولیا دم متوفی از حق خود گذشتند.

عتباتی با ابراز خرسندی از این سازش گفت: امسال این سیزدهمین سازش قصاص نفس استان است که در راستای پویش به عشق حسین می بخشم اتفاق می‌افتد که نشان از روح بخشنده اولیا دم و عشق به سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد پویش به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشیم به مانند سال گذشته که برکات بسیاری داشت، امسال هم در استان به راه افتاده است و انتظار می‌رود مردم فهیم و باگذشت استان لحظات نابی از صلح و سازش و دوستی را رقم بزنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498494

مهمترین اخبار ایران و جهان: