نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 13:27

مادر محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال به عشق امام حسین(ع) بخشیده شد

کرمانشاه- مادر محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال به عشق امام حسین(ع) با تلاش بزرگان و ریش سفیدان محلی بخشیده شد و قصاص رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری استان کرمانشاه، سال ۱۳۹۰ در یکی از شهرستان‌های شرقی استان، کرمانشاه به دنبال اختلاف خانوادگی بین یک زن و شوهر که دارای فرزند پسر ۲ ماهه بودند، درگیری رخ می‌دهد که طی آن زن شوهرش را به قتل می‌رساند.

پس از دستگیری زن و انجام مراحل اولیه تحقیقات، پرونده قضائی تشکیل شده و به دنبال طی شدن فرآیندهای قانونی رسیدگی به این پرونده، حکم قصاص برای قاتل صادر می‌شود.

با توجه به اینکه قاتل مادر یک کودک بود و به منظور حفظ جایگاه زن و مادر، تلاش‌ها و پیگیری‌هایی از سال ۱۳۹۴ برای اخذ رضایت در این پرونده صورت گرفت اما متأسفانه تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

در نهایت در سال ۱۴۰۰ با توجه به عدم پیگیری اجرای حکم قصاص از سوی خانواده مقتول و بلاتکلیفی زندانی، طبق قانون مهلتی سه ماهه به خانواده مقتول داده شد تا تصمیم خود را بگیرند و همزمان هم با بزرگان شهرستان و متنفذین محلی رایزنی‌هایی انجام گرفت تا پیگیری ایجاد صلح و سازش در این پرونده شوند.

با عنایت به جایگاه رفیع زن و مادر در نظام اسلامی و توجه ویژه دستگاه قضائی به این مهم با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و ورود به این پرونده و صدور دستور پیگیری ویژه و همکاری خوب بزرگان و متنفذین محلی شهرستان با توجه به تعیین تاریخ اجرای در ۳۱ مرداد سال جاری سرانجام طی روزهای گذشته با حضور تعدادی از قضات و مسئولین ارشد دادگستری و بزرگان محلی خانواده مقتول یک روز قبل از اجرای قصاص به حرمت ماه محرم و صفر و در قالب پویش "به عشق حسین می بخشم" از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469350

مهمترین اخبار ایران و جهان: