نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:55

تبریز میزبان اجلاسیه 330 شهید کارمند آذربایجان‌شرقی

مسوول بسیج کارمندی استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاسیه گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان‌شرقی در 27 شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی ریحانی‌خواه، مسوول بسیج کارمندان استان آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی به صورت ملی در استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد؛ در ذیل این کنگره، سازمان بسیج کارمندان اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای کارمند کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ شهید کارمند در استان آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است که یحتمل بیش از این هم باشد، ادامه داد: در طول سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تعداد ۱۴۸ یادواره شهدا در سازمان‌ها و اداره‌‌ها برای ۳۳۰ شهید برگزار شده است.

مسوول بسیج کارمندان استان افزود: اختتامیه این ۱۴۸ یادواره تحت عنوان اجلاسیه شهدای استان در ۲۷ شهریور با حضور مدیران کل، روسای سازمان و کارمندان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه و استاندار آذربایجان‌شرقی و فرمانده سپاه عاشور و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم دعوت شده است.

ریحانی‌خواه گفت: متاسفانه عکس و اثری از این شهدای کارمند وجود نداشت اما با همت همکاران تمام آثار جمع شده و در قالب یک کتاب بعد از اجلاسیه چاپ خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه عکس همه شهدای کارمند را پیدا کرده و کاملا مشخص شده است که در کدام اداره کارمند است، گفت: بیشترین شهید از جهادکشاورزی است و ۵۰ درصد شهدا از تبریز هستند.

مسوول بسیج کارمندان استان یادآور شد: نمایش تمثال هر کدام از این شهدا به صورت ۲۰ ثانیه در اجلاسیه برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: فیلمی از شهید کسایی که به عنوان شهید شاخص ادارات تهیه شده است که مدت زمان این فیلم ۱۹ دقیقه است که در اجلاسیه پخش خواهد شد و همچنین از کتاب شهدا با عنوان ججت لشکر و بهجت لشکر رونمایی خواهد شد. این کتاب زندگینامه داوود علوی و حجت علوی است که هر دو فرمانده تخریب بودند.

ریحانی‌خواه بیان کرد: هدف از این اجلاسیه و یادواره‌ها، زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست؛ برای مثال فیلم موقعیت مهدی را همه دیدید! این سایه‌ای از زندگی شهید باکری بود. فکرش را بکنید در دمای منفی ۱۵، ۲۰ درجه رزمایش برگزار می‌شد، دست‌ زرمندگان به تفنگ می‌چسبید. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493094

مهمترین اخبار ایران و جهان: