نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 16:06

دفاع مقدس نمونه بارزی از وحدت بین شیعه و سنی است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه وحدت را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: بزرگ‌ترین مولفه ما در دفاع مقدس، اتحاد بین شیعه و سنی بود؛ این اتحاد ما را به پیروزی رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در  سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص) قرآن  و اهل بیت(ع) محور اتحاد امت اسلامی که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای اهل‌ سنت و شیعه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همه پیامبران الهی نگران تحریف آیین و دین توحیدی بعد از خود بودند.

وی روحانیون را پرچمداران انقلاب توحیدی دانست و گفت: امروز پرچم واقعی دین در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، امروز دیگر سکوت، بی‌تفاوتی، محافظه‌کاری و مماشات دیگر معنا و مفهوم ندارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از تکرار وقایع تاریخی سخن گفت و افزود: هر جایی از تاریخ که حکومت توحیدی کنار رفته و حکومت ظالم غالب شده، به علت بی‌تفاوتی امت بوده این موضوع قابل تکرار است، لذا امروز نظام حاکمیت به‌خصوص روحانیون، علمای شیعه و سنی مسوول عملیاتی کردن دین در جامعه هستند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی اسران به پشتوانه نیروهای مردمی در همه بسترها و توطئه‌های روبه‌رو شده سربلند بیرون آمده است.

ریحانی خاطرنشان کرد: خداوند در طول ۸ سال جنگ تحمیلی ملت ایران را در آزمایش قرار داد و به حمد خدا ملت سرافراز و سربلند بیرون آمد.

وی وحدت را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: بزرگ‌ترین مولفه ما در دفاع مقدس، اتحاد بین شیعه و سنی بود؛ این اتحاد ما را به پیروزی رساند.

ریحانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: دشمن امروز دیگر به دنبال تصرف جغرافیای سرزمین‌ها نیست بلکه به دنبال تسلط بر افکار و ذهن‌ها و به انحراف کشیدن جوانان است. این ما مسوولان هستیم که باید با جهاد تبیین از اعتقادات و مباحث اخلاق خانواده برای جوانان بگوییم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520494

مهمترین اخبار ایران و جهان: