نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:01

بخش عمده‌ای از تورم کردستان مربوط به حوزه مسکن است

استاندار کردستان گفت: بخش عمده‌ای از تورم استان کردستان مربوط به حوزه مسکن است، نظارت‌ها این حوزه برای کاهش تورم افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان، با تاکید بر ضرورت تسریع در ساخت‌و سازهای نهضت ملی در استان، اظهار کرد: متولی مسکن در شهرستان‌ها فرمانداران هستند، خوشبختانه مدیران‌ استان هم پشت میزنشین نبوده و در جلسات شهرستانی نیز حضور دارند.

وی افزود: مسکن ملی باید با پیگیری مصوبات هر چه سریع‌تر باید به نتیجه برسد و معطلی در اجرای اقدامات قابل قبول نیست.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن ملی باید ظرف حداکثر دو هفته آینده واگذار شود.

زارعی‌کوشا افزود: رویکرد بانک‌ها از چالش جدی پیش‌روی طرح نهضت ملی مسکن است انتظار داریم دبیر کمیسیون بانک‌های کردستان هرچه زودتر موضوع ۵۵۰ میلیون تومان خودمالکی ساخت مسکن را پیگیری کند که در صورت وجود قانون، برای استان نیز لحاظ شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از تورم استان کردستان مربوط به حوزه مسکن است، نظارت‌ها این حوزه برای کاهش تورم افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: افرادی که تأیید شده نهایی و شرایط دریافت مسکن ملی را دارند، باید مشکل‌شان برطرف و ساماندهی شوند.

زارعی‌کوشا در ادامه حضور گسترده و کم نظیر مردم دیار کردستان در جشن‌های میلاد پیامبر اکرم بالاخص در شهرهای سنندج و مریوان، اظهار کرد: استقبال ۳۰ هزار نفری مردم از جشن‌های میلاد پیامبر اکرم به ویژه در شهرهای سنندج و مریوان تجلی برادری و اتحاد مردم است و بصیرت و همراهی مردم همه توطئه‌های بدخواهان را خنثی کرد.

وی افزود: دشمنان از هفته‌های قبل فراخوان‌های متعددی را صادر کردند و از مردم می‌خواستند کسی در این جشن‌ها شرکت نکنند، اما مردم ما با بصیرت و هوشیاری دشمنان را ناکام کردند.

وی در پایان اذعان کرد: حقیقت مردم کردستان آن چیزی است که رسانه‌ها هنوز نتوانسته‌اند یک دهم آن را منعکس کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520306

مهمترین اخبار ایران و جهان: