نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:08

اربعین امسال نمایش پرهیز از کار جزیره‌ای و تک محوری بود

قزوین- دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین با بیان اینکه اربعین امسال نمایش پرهیز از کار جزیره‌ای و تک محوری بود، گفت: همه فعالیت‌های اربعینی در استان قزوین توسط ستاد اربعین حمایت شدند.

محمد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان قزوین برای برگزاری با شکوه اربعین و برنامه‌های جانبی آن در استان قزوین اظهار کرد: امسال ستاد اربعین استان قزوین برای دومین سال پیاپی با نگاه هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط و همه کنشگرانی که در حوزه اربعین فعالیت می‌کنند و فعالان مردمی اربعین کار خود را شروع کرد.

وی افزود: هدف این ستاد این بود که تا می‌تواند از فعالیت‌های جزیره‌ای و تک محور در سطح استان جلوگیری کند و فعالیت‌ها تحت اشرافیت ستاد و به صورت ستادی انجام شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: ستاد استانی با ۱۷ کمیته تخصصی به ریاست استاندار شکل گرفت و در هر شهرستان نیز ستاد شهرستانی به ریاست فرمانداران کار خود را انجام داد.

وی با بیان اینکه برای این ستادها فعالیت‌های عمومی و تخصصی شهرستانی تعریف شد، تصریح کرد: به طور مثال در شهرستان آوج که در مسیر تردد زائرین بود فعالیت‌های تخصصی تعریف شد.

خورشیدی تاکید کرد: امسال در ستاد اربعین استان قزوین همه فعالیت‌های اربعینی در سطح استان توسط ستاد اربعین حمایت شد و این یک تجربه خوب بود که توانستیم همه دوستانی که معمولاً حمایت‌های جزیره‌ای می‌کردند را دور یک میز جمع کرده تا این حمایت‌ها با هم افزایی، با رصد و با کار کارشناسی انجام شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های زیادی که تا پیش از این جزیره‌ای حمایت می‌کردند امسال در قالب یک کمیته مشترک با هماهنگی ستاد اربعین حمایت‌های خود را انجام دادند

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین با بیان اینکه تیم مدیریتی استان قزوین از فضای تسهیلگری اربعین و حمایت‌های اربعین کوتاهی نکردند، گفت: از ۶۴ موکب قزوینی که در سطح کشور ایران و عراق مستقر بودند حمایت‌های متنوعی انجام شد.

وی تاکید کرد: تهیه ۹۰۰ هزار عدد آب معدنی برای مواکب، ۵۰ کولر برای موکب هایی که دارای اسکان بودند، حمایت از ۱۰ گروه سرود برای تولید محتوا و اعزام به کشور عراق، حمایت از دسته عزاداری مردم قزوین در کربلا و بین الحرمین در شب اربعین و برگزاری همایش‌های توجیهی و آموزشی، تبلیغی و فرهنگی برای مواکب از اقدامات این ستاد بود.

خورشیدی با بیان اینکه از مراسم دلدادگان حسینی که در همه شهرستان‌های استان قزوین برگزار شد حمایت شد، اظهار کرد: بیش از ۵۴ موکب در همایش دلدادگان حسینی در شهر قزوین حضور داشتند.

وی افزود: یک ویژه برنامه تجلیل از فعالین اربعین نیز برگزار خواهد شد تا بتوانیم از فعالیت همه افرادی که پای کار اربعین بودند تقدیر کنیم.

این مسئول در پایان بیان کرد: همراهی، همدلی و هم افزایی همه مسئولان و فعالین مردمی و مواکب در قزوین باعث شد تا امسال فضای استان در حوزه اربعین فضای خوبی باشد و بتوانیم کارهای بزرگی را رقم بزنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497850

مهمترین اخبار ایران و جهان: