نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:01

تأمین امنیت زائران پیاده اهمیت ویژه‌ای دارد

مشهد- دبیر شورای ملی زیارت و استاندار خراسان رضوی گفت: حفظ امنیت جان زائران امام رضا (ع) به‌خصوص زائران پیاده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد کاهش تصادفات و راهبری جاده‌ها با بیان این‌که حفظ امنیت جان زائران امام رضا (ع) اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: بسیاری از افراد با اعتقاد در مسیر تشرف به حرم رضوی حاضر می‌شوند که حفظ امنیت جان آنان به‌ویژه زائران پیاده‌ای که در مسیر جاده‌ها به سمت مشهد در حرکت هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر اتفاق و حادثه خسارت جانی برای آنان رخ دهد، تا آخر عمر برای بازماندگان دردناک خواهد بود از این رو تدابیر لازم برای تأمین زائران همزمان با دهه پایانی صفر ضروری است.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این‌که تمام دستگاه‌ها باید شرایط خدمت‌رسانی به زائران را فراهم کنند، افزود: برای حمل و نقل زائرانی که دچار مشکلات جسمی هستند باید شرایطی فراهم شود تا نزدیک‌ترین مکان برای تشرف به حرم رضوی برای آنان پیش‌بینی شود.

نظری با بیان این‌که مسئله بازگشت زائران به شهرهای خود باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در کارگروه ملی زیارت موضوع تأمین پارکینگ خودروها در خارج از حریم حرم رضوی مطرح شد و بر همین اساس پارکینگ‌ها در خارج حریم جانمایی شده است تا خدمت‌رسانی به زائران به سهولت انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496606

مهمترین اخبار ایران و جهان: