نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 20:44

انهدام باند سارقان 30 میلیارد تومانی اموال منازل در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند 3 نفره‌ای که بالغ بر 300 میلیارد ریال از اموال منازل را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر سرقت اموال از منازل آنها  موضوع شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان دستبرد به این منازل در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در منازل نهایتاً ردپای باندی ۳ نفره را در این سرقت‌ها به دست آورده و با شناسایی هویت اصلی آنان دریافتند که این افراد جزو مجرمان غیربومی و در حرکت هستند که علاوه بر اصفهان در استان‌های تهران و مازندران نیز مرتکب سرقت شده و  آخر هفته‌ها هم به استان اصفهان آمده و دست به سرقت می‌زدند و بلافاصله نیز از استان خارج می‌شدند.

علینقیان‌پور ادامه داد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه با رصد هوشمندانه صورت گرفته، مشخص شد سارقان در یکی از مناطق استان تهران حضور دارند که کارآگاهان سریعاً با اخذ نیابت قضائی به این استان عزیمت و در یک عملیات ضربتی هر ۳ متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری طلا، سکه، ساعت‌های گران بها، ارز و گوشی‌های مسروقه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال کشف شد، عنوان کرد: اعضای این باند در اعترافات خود به سرقت از ۳۰ منزل در اصفهان اقرار کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ باند سازمان یافته جرم سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی شناسایی و منهدم شده که  از این تعداد ۲۱ باند سارقان غیر بومی و در حرکت بودند که آخر هفته‌ها از منازل سرقت می‌کردند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483750

مهمترین اخبار ایران و جهان: