نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:31

6 درصد بودجه کشور صرف پرداخت حوادث می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با بیان اینکه حدود ۵ تا ۶ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت حوادث غیرمترقبه می‌شود، گفت: ۵۰ درصد مناطق کشور تحت تاثیر مخاطره سیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جلسه اضطراری مدیران و مسوولان استان در خصوص سیل اهر اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی در دو مرحله از طریق هواشناسی سیل در شهرستان‌های شمال استان اتفاق افتاد و چندین شهرستان و روستای استان را با اختلال و خسارت روبه‌رو کرد.

وی توضیح داد: در شهرستان خداآفرین ۲۵ روستا درگیر سیل شده و خسارت ۲۳ میلیارد تومانی در برداشت، در شهرستان ورزقان ۵ روستا با خسارت ۱۷ میلیارد تومان، در کلیبر ۲۹ روستا با خسارت ۵ میلیارد تومان، در شهرستان هوراند ۱۷ روستا با  ۱۷ میلیارد تومان خسارت و در شهرستان اهر ۳۱ روستا با ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: تخریب پل، کانال و اماکن عمومی، واحدهای صنعتی تجاری و زیرساخت‌های آب و برق و گاز جزو مواردی بودند که بیشترین خسارت را دیده‌اند. 

تخریب ۶۰ خودرو در سیل اهر

وی ادامه داد: راه‌های روستایی خسارت دیده است و جاده و باغات کندوهای عسل، وسائل معیشتی تلفات احشام و ۶۰ خودرو تخریب شده است.

هنربر گفت: ۵۰ درصد مناطق کشور تحت تاثیر مخاطره سیل است و در حال تدوین اسناد استانی از سوانح هستیم زیرا ۱۵ مخاطره در این استان شناسایی شده است و از بین آنها سیل و زلزله بیشترین مخاطره است.

وی ادامه داد: بر اساس هشدارهای به موقع فوتی نداشتیم اما باید در ساخت و سازها در حریم بستر رودخانه جدی برخورد کرد.

مدیرکل مدیریت  با بیان اینکه حدود ۵ تا ۶ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت حوادث غیرمترقبه می‌شود، افزود: هر سال بالغ بر  ۲۵ همت زیان اقتصادی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع پیش بینی و پیشگیری اصل اساسی کشور است.

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484394

مهمترین اخبار ایران و جهان: