نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:23

هفت سال خادمی زائران اربعین/تجربه ای از زندگی در عصر ظهور

کاظمین- عضو هیئت امنای موکب حسینی حاجی آباد شهرستان بیرجند گفت: از هفت سال قبل ایام اربعین توفیق خدمتگزاری به زائران اربعین را داریم چرا که معتقدیم پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها، اینجا کاظمین است. شهری که گنبدهای نورانی و باشکوه امام موسی بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) است.

زائران اربعین در قبل شرکت در همایش پیاده روی یا بعد از آن به زیارت امامین جوادین نیز می آیند و روح خود را در زلال معرفت ائمه شست و شو دهند.

نکته قابل تامل خدمت گذاری موکب های خراسان جنوبی در این شهر است که شرایط زیارت را برای مردم دوستدار اهل بیت (ع) آسان می کند.

یکی از این موکب ها، موکب حسینی حاجی آباد بیرجند است که با وعده های غذایی از زائران پذیرایی می کند.

محمدرضا حاجی آبادی عضو هیئت امنای موکب حسینی حاجی آباد بیرجند در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به عتبات عالیات بیان کرد: موکب ما از هفت سال قبل ایام اربعین در کاظمین توفیق خدمت گذاری به زائران را دارد.

وی افزود: موکب ما روزانه سه هزار و ۶۰۰ پرس ناهار، سه هزار و ۶۰۰ پرس شام و دو هزار و ۵۰۰ صبحانه توزیع می کند.

عضو هیئت امنای موکب حسینی حاجی آباد گفت: موکب ما با حدود ۵۰ خدمتگزار توفیق پذیرایی از زائران را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آنچه به صورت عینی می بینم زائران نسبت به سال گذشته دو برابر شده و خیلی ها با وسیله نقلیه شخصی به زیارت آمده اند.

عضو هیئت امنای موکب حسینی حاجی آباد بیان کرد: همه اینها نشان عشق و ارادت مردم به سالار شهیدان است و بابت شرایط امن سفر باید از مرزبانان ایرانی و عراقی تشکر کرد.

حاجی آبادی با بیان اینکه تولیت آستان مقدس حرم امام موسی بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) همکاری خوبی برای راه اندازی موکب های ایرانی در کاظمین داشته اند، یادآور شد: محبت و همکاری که در اربعین مشاهده می کنیم نمونه ای از شرایط زندگی در عصر ظهور است و امیدواریم بتوانیم آن ایام را درک کنیم.

وی گفت: امسال در موکب ما جای خادم اهل بیت (ع) حسن امیرآبادی مسئول قبلی موکب خالی است چرا که ایشان سال های گذشته همراه ما در خدمتگزاری بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476794

مهمترین اخبار ایران و جهان: