نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 16:09

ثبت رکورد بی سابقه حفاری در مترو اصفهان

مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه گفت: هر دستگاه حفار معمولاً در صورت مهیا بودن شرایط به صورت میانگین حدود ۱۰ متر حفاری می‌کند ولی در قسمت شمالی مترو اصفهان رکورد ۲۹ متر حفاری در روز زده شد که در ایران بی‌سابقه است.

سید محسن واعظی فر مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در خط ۲ قطار شهری اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر در دو جبهه شمال و غرب به طرف مرکز با سه دستگاه حفار TBM شروع به کار کردیم که از طرف شمال با ۲ دستگاه حفار TBM تونلی با قطر ۷ متر حفاری و قطر ۶ متر سیگمنت گذاشته(بتن شده) انجام شد.

 وی افزود: همچنین از طرف غرب با یک دستگاه حفار TBM تونلی با قطر ۹.۵ متر حفاری و قطر ۸.۵ متر بتن شده انجام شد.

واعظی فر گفت: در حال حاضر حدود ۱۲.۵ کیلومتر تونل حفاری شده است، هر دستگاه حفار معمولاً در صورت مهیا بودن شرایط به صورت میانگین حدود ۱۰ متر حفاری می‌کند ولی در قسمت شمالی رکورد ۲۹ متر حفاری در روز زده شده که در ایران بی‌سابقه است.

مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: راهبری دستگاه‌های حفار تماماً توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود ولی دستگاه حفاری خارجی است با این حال بعضی از قطعات مصرفی و یدکی مانند ابزار برش در داخل ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: تعمیرات و آماده به کار کردن دستگاه‌ها در هر ایستگاه و حتی در بین ایستگاه‌ها به صورت هایپرباریک توسط کارشناسان داخلی انجام می‌گیرد.

واعظی‌فر خاطرنشان کرد: ان شاالله تا آخر امسال یکی از دستگاه‌ها به نقطه پایانی تعریف شده یعنی ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد و در آنجا دمونتاژ و خارج خواهد شد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475594

مهمترین اخبار ایران و جهان: