نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:45

رهبر کره شمالی: ناوهای ما به سلاح اتمی مجهز می‌شوند

رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مقر نیروی دریایی گفت برخی کشتی‌های دریایی این کشور به سلاح اتمی مجهز می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبر کره شمالی روز سه شنبه گفت که برخی کشتی‌های جنگی این کشور به سلاح‌های اتمی مجهز خواهند شد.

به گزارش شبکه خبری «راشا تودی»، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جریان بازدید از مقر نیروی دریایی کره شمالی گفت که قرار است برخی کشتی‌های دریایی این کشور به سلاح اتمی مجهز شوند.او گفت که به زودی برخی از کشتی‌ها به سلاح‌های اتمی تاکتیکی مجهز می‌شوند

 کیم گفت: «نیروی دریایی ما باید بزرگترین نقش را در دفاع از حاکمیت و توسعه کره شمالی ایفا کند .دفاع از امنیت کشور تنها با نیروی دریایی کاملا آماده امکان پذیر است.»

کیم با بیان اینکه افزایش رزمایش‌ها و همکاری‌های امنیتی میان سئول و توکیو با واشنگتن، آب‌های نزدیک شبه‌جزیره کره را به «بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای» تبدیل کرده، از نیروی دریایی کره شمالی خواست تا آمادگی جنگی خود را حفظ کند.

پیش از این نیز دولت کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش‌های مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا، هشدار داده بود که این رزمایش‌ها ممکن است باعث شروع جنگ بی‌سابقه با سلاح گرماهسته‌ای (هیدروژنی) در شبه‌جزیره کره شود.

در تحولی دیگر، رسانه‌های کره جنوبی مدعی شدند کره شمالی برخی جنگنده‌های «میگ» خود را به عنوان بخشی از پروژه نوسازی نظامی به پهپادهای کامیکازه (انتحاری)  تبدیل می‌کند.

به گزارش  روزنامه«کره تایمز» این تغییر کاربری شامل مسلح کردن این جنگنده‌ها با مهمات هدایت شونده دقیق است. به گفته تحلیلگران، کره شمالی ۴۶۵ جنگنده از جمله انواع «میگ-۱۷»، «میگ- ۱۹»، «میگ-۲۱»، «میگ-۲۳» و «میگ-۲۹» دارد.

سرهنگ «هونگ سونگ پیو» تحلیلگر ارشد نظامی کره جنوبی به کره تایمز گفت:«ارتش کره جنوبی برای این نوع تهدید نظامی آماده شده است»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475550

مهمترین اخبار ایران و جهان: