نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:42

باشگاه هزارتایی اشتغال‌زایی استان اردبیل ۱۵ برابر می‌شود

استاندار اردبیل گفت: تعداد اعضای باشگاه هزارتایی‌های مجموعه‌های صنعتی و تولیدی استان اردبیل تا سال آینده از یک مجموعه به 15 مجموعه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر امروز در آیین آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی رسمی ۷۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی استان اردبیل، اظهار کرد: در استان اردبیل در حوزه تعداد افراد شاغل مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، باشگاه هزارتایی‌ها تاسیس شده که تاکنون فقط یک مجموعه با اشتغال‌زایی بیش از یک هزار نفر عضو است که تا سال آینده ۱۴ مجموعه دیگر با اشتغال‌زایی بیش از یک هزار نفر به باشگاه هزارتایی‌ها اضافه خواهند شد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌ها و منابع جاری دستگاه‌های مختلف، در چارچوب منابع ملی، تهاتر و استانی به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل تزریق شده است و طی ۲ سال اخیر علاوه بر سفر ریاست جمهوری، ۵ سفر معاون رئیس جمهور، ۲۶ وزیر و ۸۰ معاون وزیر جهت رفع مشکلات استان اردبیل انجام شده است.

استاندار اردبیل گفت: در توافقات اخیر با استان چینگ‌های کشور چین، در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی پاک خورشیدی توافقاتی شده است که طرف چینی در قدم اول ساخت نیروگاهی با قدرت تولید ۵۰۰ مگاوات را انجام می‌دهد و در حوزه گردشگری توافقات مختلفی انجام شده است.

توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل؛ ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسید

عاملی گفت: استان اردبیل تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۸۵کیلومتر جاده چهار خطه داشت، این در حالی است که با وجود همه مسائل و مشکلات، سال گذشته ۵۲ کیلومتر و امسال ۷۵ کیلومتر به مجموع بزرگراه‌های استان اضافه شد و ۷۴ کیلومتر جدید هم در دستور کار است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم، سه سد گیوی، کوثر و عمارت آبگیری شده است و در صورت عدم عملیات آبگیری‌ سدهای فوق و با وقوع خشکسالی اخیر، سال جاری با مشکلات بسیاری روبرو می‌شدیم.

برنامه جامعه رفع مشکل تنش آبی استان اردبیل تدوین شده است

استاندار اردبیل اظهار کرد: از ۱۲ شهرستان استان اردبیل، ۸ شهرستان درگیر تنش آبی است و برنامه جامعه رفع مشکل تنش آبی تا ۵ دهه آینده تدوین شده و مجوز‌ ماده ۲۳ این طرح اخذ شده است.

عاملی گفت: در دولت گذشته طرح جامع سلامت در کشور اجرا شد و وزیر سابق بهداشت در سفر به استان اردبیل گفت که ما شرمنده مردم استان اردبیل هستیم که از آن طرح جامع و بزرگ ملی سلامت، هیچ ثمری به استان نداشته است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل، باید ۳ هزار و ۷۰۰ تخت‌خواب بیمارستانی در سطح استان فعال باشد که فقط ۲ هزار تخت خواب بیمارستانی در استان اردبیل فعال است و وضعیت بهداشت و درمان استان بسیار نامناسب است.

احداث ۲ بیمارستان برای جبران عقب ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان

استاندار اردبیل اظهار کرد: در راستای جبران عقب ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان، دو بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی نجف زاده و یک هزار تخت‌خوابی در مرکز استان اردبیل در حال احداث است و روند عملیات اجرایی بیمارستان نجف زاده در طی دو سال اخیر پیشرفت مناسبی داشته است.

عاملی گفت: در سطح استان اردبیل در مرکز استان یک مرکز طب هسته‌ای بخش خصوصی فعال بود که باتوجه به شرایط خاصه، امکان دسترسی عموم جامعه را نداشت و تجهیزات طب هسته‌ای بخش دولتی در مرکز استان اردبیل مستقر و راه‌اندازی شده است و در طی دو سال اخیر، ۴ دستگاه MRI در سطح استان مستقر شده است که این اقدام بی سابقه است.

وی افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش آموز ۶ متر مربع است و در استان اردبیل ۴ متر مربع است و برای رفع کمبودهای فضای آموزشی استان اردبیل نیازمند ۲ هزار کلاس آموزشی است که سال گذشته ۲۳۹ و سال جاری ۱۷۴ کلاس تحصیلی ساخته و در اختیار دانش آموزان استان اردبیل قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475750

مهمترین اخبار ایران و جهان: