نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 11:40

جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور در خراسان‌جنوبی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: استان امسال برای اولین‌بار میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان امسال برای اولین‌بار میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور است.

وی گفت: خراسان امسال برای اولین‌بار میزبان این رویداد ملی است و جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور از ۲۸ آذر تا ۲ دی ماه به مدت چهار روز در استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: هفته آینده دو مدیرکل از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نهایی شدن تئاتر فجر منطقه شرق کشور به این استان سفر می کنند.

به گفته وی همچنین امسال جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه زیرساختی نیز پروژه‌ها در اکثر استان‌ها شروع شده و در سفر دوم رئیس جمهور ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در روز‌های اخیر ابلاغ آن آمده است و دیگر باید منتظر باشیم طی دو سال آینده ابلاغ شود.

این مقام مسوول ادامه داد: ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبار به حوزه زیرساخت کتابخانه‌ها و بخشی دیگر هم به حوزه هنری، حوزه‌های علمیه و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی استان اختصاص یافت.

فرخنده افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰ میلیارد تخصیص یافت و بخشی از آن را برای تکمیل خانه فرهنگ استان هزینه شد که در آبان‌ماه با ۲ هزار متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اختصاص اعتبار برای ساخت و تکمیل سالن علامه فرزان و مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها خبر داد که اگر محقق شود اتفاق خوبی در حوزه زیرساختی رقم خواهد خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اجرای طرح فرهنگی اصیلا در حوزه مد و لباس و طرح هفته فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها در این زمینه فعال شده و طرح‌های استانی را تمرکززدایی و به سمت شهرستان‌ها بردیم و همین امسال جشنواره تئاتر و جشنواره شعر فجر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529194

مهمترین اخبار ایران و جهان: