نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:18

ایجاد ۱۵۰ شغل پایدار جدید در شرکت های دانش بنیان کردستان

سنندج-رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: با پیگیری های به عمل آمده موفق به جذب ۵۶ میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان و فناور استان شدیم که ۱۵۰ نفر اشتغال زایی را به دنبال داشته است.

بابک سوری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پارک علم و فناوری کردستان موفق به جذب و بکارگیری هدفمند ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان شد.

وی افزود: اعتبارات عمرانی که در ادبیات بودجه‌ریزی با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شناخته می‌شوند بخش قابل توجهی از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

سوری خاطرنشان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش بنیان و جهت گیری کلان اقتصاد کشور در این مسیر، خوشبختانه این امکان را فراهم ساخت تا با مساعدت ویژه استاندار کردستان حدود ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به پارک علم و فناوری کردستان اختصاص یابد.

وی افزود: طی سه ماه اخیر با تشکیل جلسات متعدد با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دیوان محاسبات و صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان موفق شدیم بیش از ۵۶ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی مذکور را در قالب اعطای تسهیلات هدفمند به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش خود هزینه کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان اعلام کرد: با اختصاص این اعتبارات برای ۱۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل تمام وقت با دوام حداقل ۴ سال ایجاد شد.

سوری افزود: علاوه بر این امید است ایجاد این میزان اشتغال مستقیم بتواند در پایین دست خود تا بیش از ۳ برابر این تعداد مشاغل مرتبط ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: از محل این منابع پارک علم و فناوری کردستان نسبت به افزایش سرمایه خود در صندوق پژوهش و فناوری استان اقدام نمود که به واسطه این امر امکان حمایت بیش از پیش از شرکت‌هایی که با خطرپذیری به عرصه تولیدات با ارزش افزوده بالا ورود می‌کنند، محقق شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489850

مهمترین اخبار ایران و جهان: