نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 18:34

ماجرای تعریض کوچه «امیر» شهرستان خوی چیست؟

عضو شورای اسلامی شهرستان خوی گفت: کوچه «امیر» شهر خوی در طرح تفصیلی جدید این شهرستان به عنوان محدود تاریخی شناخته شده و در این محدوده هیچ پروانه ساختی خارج از ضوابط طرح تفصیلی صادر نمی‌شود.

سجاد چهره‌آرا عضو شورای اسلامی شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره طرح تعریض شهرداری خوی در کوچه امیر این شهرستان، اظهار داشت: در دوره جدید شورای اسلامی شهرستان خوی که نزدیک دوسال از شروع به کار آن می‌گذرد، هیچ توافقی مابین شهرداری و ارگانی مبنی بر صدور پروانه ساخت خارج از طرح تفصیلی صورت نپذیرفته است.

وی افزود: شاید توافقاتی قبلاً و در دوره قبلی شورا بوده باشد ولی این را هم باید در نظر گرفت که طرح تفصیلی جدید شهرستان خوی حدود دوسال است که ابلاغ شده‌است.

چهره‌آرا تصریح کرد: کوچه امیر در طرح تفصیلی جدید به‌عنوان محدوده تاریخی شناخته شده و در این محدوده هیچ ساختمانی حتی یک متر خارج از تراکم مشخص شده نمی‌تواند پروانه ساخت بگیرد.

وی عنوان داشت: ممکن است ساختمانی در این محدوده با تراکم بالا احداث شده باشد که قطعا تاریخ احداث آن مربوط به قبل از ابلاغ طرح تفصیلی جدید این شهرستان بوده است.

عضو شورای اسلامی خوی با اشاره به ابلاغیه جدید اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان گفت: طبق این ابلاغیه زمین‌هایی که در محدوده ساختمان ها و ابنیه تاریخی قرار دارند فقط بر طبق ضوابط پروانه ساخت گرفته و هیچ تراکم اضافی به آن زمین ها تعلق نمی‌گیرد‌.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485306

مهمترین اخبار ایران و جهان: