نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 15:50

ضرورت تقویت انگیزه‌های دینی و انقلابی در همه بخش های کشور

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:لازم است انگیزه‌های دینی و انقلابی در بخش‌های مختلف کشور حاکم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در دیدار معاون توسعه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اراک، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اول در به دست آوردن دستاوردها در حوزه‌های مختلف موفق عمل کردیم که در گام دوم انقلاب باید این دستاوردها را حفظ و تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: لازم است انگیزه‌های دینی و انقلابی در بخش‌های مختلف کشور حاکم شود و همانگونه که روحیه دینی و انقلابی در بسیاری از حوزه‌ها تحول آفرین بود امروز در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، تبلیغاتی، اقتصادی و توسعه عدالت محور خوش بدرخشیم.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بهداشت و توجه ویژه در امر پیشگیری، هزینه‌های درمان را هم برای مردم و هم برای وزارت بهداشت کاهش می‌دهد، گفت: سرمایه گذاری در بخش مراقب‌های بهداشت اولیه و خود مراقبتی، هزینه‌های درمان را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: خدمات و مراقبت بهداشت اولیه در تمام مراکز درمانی کشور باید جدی گرفته شود و با توجه به گروه‌های سنی مختلف خدمات ویژه و کارشناسی ارائه شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: هزینه‌های سربار و کمرشکن درمان با تقویت امور پیشگیری قابل کنترل است و نظام سلامت کشور باید از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص‌های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری‌ها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند

وی به برخی بیماری‌های شایع اشاره کرد و گفت: سبد غذایی مردم باید به سمت مصرف مواد مطلوب باشد تا سلامت خانواده تأمین شود.

آیت الله دری نجف آبادی به ناسالم بودن هوا در اراک اشاره کرد و افزود: هوای اراک بسیار آلوده است و بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در مرکز این آلودگی قرار دارد و نیاز است طرح توسعه این مرکز درمانی در اسرع وقت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484950

مهمترین اخبار ایران و جهان: