نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 18:27

توسعه گردشگری تندرستی در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی حوزه‌ها و سایت موزه‌های مازندران از مهم‌ترین دارایی‌های استان است،گفت: توسعه گردشگری تندرستی در مازندران نیز جزو اولویت‌های ماست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در رویداد بین‌المللی گردشگری در هتل میزبان بابلسر، اظهار کرد: تقویت گردشگری در حوزه کشاورزی و آبزیان مسیرهای جدیدی را برای مازندران در جذب گردشگر خارجی باز می‌کند.

وی گفت: جاده چالوس یکی از محورهای استراتژیک مازندران است که نزدیکترین جاده کوهستانی جنگلی مورد توجه گردشگران خارجی محسوب می‌شود.

استاندار مازندران بیان کرد: بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به جای پرواز از راه زمینی و از این جاده به مازندران سفر کنند؛ گرچه زیرساخت‌های این جاده هنوز هم جای کار دارد.

حسینی‌پور با بیان اینکه جاده هراز دیگر محور استراتژیک این استان است، اضافه کرد: مازندران در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول کشور را دارد و دهکده‌های کشاورزی در مازندران جذاب‌ترین مقصد کشاورزی می‌تواند باشد.

وی یادآور شد: رویکرد بشر به طبیعت هر سال بیشتر می شود و در مازندران بهترین طبیعت برای آشتی بشر با طبیعت وجود دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران با داشتن مقام اول تولید برنج کشور، می‌تواند از مزرعه‌های برنج به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشکری استفاده کند؛ درحالی‌که از این محصول تنها در سبد غذایی استفاده می‌شود.

حسینی‌پور ادامه داد: علاوه بر برنج در تولید گل‌های آپارتمانی درختچه، نهال زیتون، دانه‌های روغنی نیز رتبه  اول کشور را داریم که هر کدام‌ می‌تواند به یک مقصد گردشگر جذاب تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه در تولید آبزیان رتبه نخست کشور داریم، افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ واحد تولید آبزی در مازندران وجود دارد و هر کدام می‌توانند مقاصد گردشگری جذابی باشد.

استاندار مازندران بیان کرد: در مسیر سوادکوه که یکی دیگر از گذرگاه‌های مهم مازندران است، جذابیت‌های گردشگری بسیاری وجود دارد.

حسینی‌پور با اعلام اینکه سه فرودگاه در مرکز، غرب و شرق مازندران مسیرهای گردشگری را کوتاه کردند، اظهار کرد: همه مراکز علمی و دانشگاه‌های مازندران می‌توانند مقصد گردشگری باشند. مراکز علمی مازندران هزار و ۶ مقاله علمی تاکنون منتشر کردند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال دیگر اهدافی است که در حوزه گردشگری دنبال می‌کنیم، گفت: مردمان مازندران در حوزه تولید صنایع دستی بسیار فعال و خلاق هستند و این صنایع از عمق روستاهای ما به کشورهای خارجی صادر می‌شوند.

استاندار مازندران بیان کرد: صیانت از میراث فرهنگی، طبیعی، حفظ تالاب‌ها نیز از دیگر اهداف تقویت گردشگری در مازندران است و در همین راستا سال گذشته دستور طبیعت‌گردی به تالاب میانکاله صادر شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی حوزه‌ها و سایت موزه‌های مازندران از مهم‌ترین دارایی‌های استان است،گفت: توسعه گردشگری تندرستی در مازندران نیز جزو اولویت‌های ماست.

وی اضافه کرد: با توجه به طبیعت ویژه‌ای که در استان داریم می‌توانیم جذابیت‌هایی ایجاد کنیم که افرادی که قصد استراحت در دوره بازنشستگی را دارند، به این مناطق جذب شوند.

استاندار مازندران یادآور شد: در دولت سیزدهم جذب سرمایه در حوزه گردشگری از کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش داشته و بسیاری از آنها در صنعت گردشگری تندرستی فعالیت می‌کنند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه هدف از این رویداد معرفی فرهنگ غنی مردم مازندران به کشورهای همسایه است،گفت: برای تقویت مراودات با کشورهای همسایه باید فرهنگ خود را به آنها بشناسیم.

وی ادامه داد: سفرهای دریایی می‌تواند گران‌ترین صنعت گردشگری باشد که کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند و باید این سفرها را فعال کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: با موافقت رئیس جمهور، روادید با کشور روسیه لغو شد و امیدواریم بتوانیم با دیگر کشورهای دوست و همسایه نیز این روادید را حذف کنیم.

حسینی‌پور گفت: یکی از توانمندی‌های مازندران در میعادگاه فرهنگ داشتن شخصیت بی‌نظیری چون نیما یوشیج است که در حوزه  فرهنگ و ادبیات طرفداران بی‌شماری دارد و می تواند جذابیت‌های خوبی برای گردشگران داشته باشد.

وی بیان کرد: مازندران به‌عنوان اقلیم سبز با داشتن جنگل‌های هیرکانی، باغات پرمحصول، پرندگان بومی، زودخانه‌های بی‌شمار طبیعی و سایر ظرفیت‌های طبیعی و میراثی می‌توانند جذابیت‌های گردشکری باشند.

استاندار مازندران اظهار کرد: گردشگری مسیری مهم برای ایجاد اشتغال جوانان است که این استان ظرفیت‌های مهم‌ترین اولویت ما توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار خارجی است که بدون تردید با این رویداد زمینه‌های این مهم فراهم خواهد شد.

حسینی‌پور گفت: مازندران سالانه میزبان ۲۰ میلیون جمعیت است که زمینه‌های توسعه اقتصادی می‌تواند در آن فراهم شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518050

مهمترین اخبار ایران و جهان: