نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 16:43

آهنگ مصرف رشد مواد مخدر در بین دانش آموزان متوقف شد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با بررسی های موجود در برخی حوزه‌ها، شاهد این هستیم که آهنگ مصرف رشد مواد مخدر در میان دانش آموزان متوقف شده است.

اسکندر مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به ورود ماده‌های مخدر به کشور، اظهار کرد: زمانی مواد مخدر وارد کشور می شود، باندهای مافیا با آن آشنا می شوند و آن ماده‌های مخدر را در بسته های جدید و با این تبلیغات که «ضررهایشان کمتر است» به بازار ارائه می‌کنند، از این رو ما همواره شاهد ورود ماده‌های مخدر به کشور با اشکال و بسته بندی های جدید، تبلیغات و عناوین جدید روبرو هستیم.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی تمام کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، ما اشراف بسیار مطلوبی در حوزه ورود ماده‌های مخدر داریم و امیدواریم در کنار این اقدامات، شاهد ساماندهی اعتیاد در کشور باشیم.

مومنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اذعان کرد: با بررسی های موجود در برخی حوزه‌ها، شاهد این هستیم که آهنگ مصرف رشد مواد مخدر در میان دانش آموزان متوقف شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ماده‌های مخدر صنعتی تولید شده در افغانستان در ایران توزیع می‌شود، پاسخ داد: متأسفانه باید بگوییم علیرغم اعلام هیأت حاکمه افغانستان که تولید مواد مخدر کاهش یافته است، اما شاهد افزایش روز افزون تولید مواد مخدر صنعتی آمفتامین‌ها و شیشه در این کشور هستیم و بازار مصرفی آن در تمام دنیا است. متأسفانه ایران هم قربانی این موضوع است، این افزایش فزاینده است و ما کشورهایی که ۲۰ سال افغانستان را اشغال کرده بودند مسئول این افزایش می‌دانیم. در سازمان ملل هم خطرش را به طور رسمی اعلام کردیم که این موضوع نیازمند برنامه ریزی جهانی است و جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را به کار گرفته اما تمام دنیا باید پای کار بیایند و مسئولیت اجتماعی خود را در این قبال اعمال کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشاتی از توزیع مواد مخدر از سوی کودکان کار به ستاد واصل شده است، اظهار کرد: گزارش هایی که به صورت سازمان یافته باشد و تمام گروه ها این کار را می‌کنند خیر، اما گزارش های انفرادی در این زمینه واصل شده است.

وی ابراز کرد: قاچاقچیان مواد مخدر از تمام ابزارها در کشور برای سودجویی و گسترش میزان مصرف مواد مخدر استفاده می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532950

مهمترین اخبار ایران و جهان: