نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:05

قطار توسعه گیلان روی ریل دانش بنیان حرکت می‌کند

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و فعالان عرصه پژوهش و فناوری گفت: قطار توسعه گیلان در بخش‌های مختلف روی ریل دانش بنیان حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز شنبه در دیدار با مشاور وزیر کشور در امور فناوری اظهار کرد: از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل تهدیدها به فرصت و توسعه اشتغال گیلان بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فعالان عرصه پژوهش و فناوری، افزود: قطار توسعه گیلان در بخش‌های مختلف روی ریل دانش بنیان حرکت می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری ۲ ممیز یک دهم درصد پایین‌تر است، گفت: نرخ بیکاری ۶ ممیز یک دهم درصدی استان در حوزه افرادی است که به رغم تحصیلات دانشگاهی، مهارت لازم برای انجام امور فنی و حرفه‌ای را ندارند و می‌توانند با توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان جذب این شرکت‌ها شوند.

عباسی با تاکید بر لزوم دانش پایه شدن همه بخش‌ها، بیان کرد: باید هم‌تراز با توسعه اشتغال گیلان در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و …، سهم مباحث دانش بنیان نیز به خوبی افزایش یابد.

وی با اشاره به معضل پسماند در گیلان و اقدامات صورت گرفته در این بخش، افزود: پارک علم و فناوری برای کمک به اجرای بهتر مباحث مدیریت پسماند در استان و همچنین شتاب در روند این مهم از سوی شهرداری رشت و دیگر متولیان امر عملیاتی ورود کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید زنجیره مدیریت پسماند در گیلان به درستی اجرا شود، گفت: توجه به مسائل زیست محیطی از جمله ساماندهی پسماند سراوان و تفکیک زباله از مبدا با روی کارآمدن دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد.

افراد تأثیرگذار علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شوند

«مهدی طهوری» مشاور وزیر کشور در امور فناوری نیز در این دیدار، اظهار کرد: با تشکیل دبیرخانه مشترک، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و دفتر کارآفرینان در توسعه هر استان نقش مستقیم دارند.

وی افزود: افراد تأثیرگذار علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شوند تا توسعه اقتصاد کشور را به شکل دانش بنیان شکل دهیم.

مشاور وزیر کشور امور فناوری با بیان اینکه این وزارتخانه فعالیت‌های دانش بنیان را در آئین نامه‌ای به نام آئین نامه تولید دانش بنیان در ۱۸ ماده تدوین کرده است، گفت: این مجموعه در اختیار وزارت علوم قرار گرفته تا دانشگاه‌هایی که شایستگی دارند، ماموریت‌هایی را در سطح ملی و به عنوان مأموریت بلندمدت برعهده بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481694

مهمترین اخبار ایران و جهان: