نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:07

افت شدید قیمت مسکن در انگلیس

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که قیمت مسکن در انگلیس در ماه آگوست بیشترین افت ماهانه در 14 سال گذشته را به ثبت رسانده است.

‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، موسسه نِی‌شن واید، که در زمینه ارائه وام مسکن فعالیت می‌کند، اعلام کرد که در ماه آگوست قیمت مسکن در انگلیس بیشترین افت ماهانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 14 سال گذشته به ثبت رسانده است.

قیمت مسکن در ماه آگوست در این کشور اروپایی 5.3 درصد افت کرده که بالاترین میزان از سال 2009 و بحران رکود بزرگ اقتصادی تاکنون به‌شمار می‌رود. افزایش هزینه دریافت وام مسکن، یکی از اصلی‌ترین دلایل افت قیمت مسکن در انگلیس بوده؛ چراکه باعث شده تقاضا در این کشور برای خرید خانه به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

فقط در پایان ماه آگوست نسبت به ابتدای این ماه شاهد کاهش حدود یک درصدی قیمت مسکن در انگلیس بوده‌ایم و قیمت متوسط هر واحد مسکونی در این کشور به 259 هزار و 153 پوند، معادل 329 هزار دلار کاهش یافته است که نسبت به آگوست سال گذشته، 18 هزار و 500 دلار کمتر است.

رابرت گاردنر، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه نی‌شن واید، می‌گوید: کاهش قیمت مسکن غیرمنتظره نیست؛ چراکه طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش هزینه وام مسکن بوده‌ایم که این مسئله باعث شده تا خرید و فروش در بازار مسکن کاهش چشمگیری داشته باشد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481706

مهمترین اخبار ایران و جهان: