نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:48

الحاق اراضی خارج از محدوده شهر زنجان به تعویق افتاد

زنجان-مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از به تعویق افتادن موضوع الحاق اراضی خارج از محدوده شهر زنجان به محدوده شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی روز جمعه در نشست با ندیران عامل و اعضای هیئت مدیره برخی از تعاونی‌ها در خصوص پیشنهادهای ارائه شده مبنی بر الحاق اراضی خارج از محدوده شهر زنجان به محدوده شهر، گفت: به توجه به اجماع نرسیدن پیشنهادات، موضوع مذکور به جلسه آتی و تبیین شرایط برای اعضا موکول شد.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم نظر کارشناسان امر بر نداشتن توجیه فنی و کارشناسی موضوع افزایش محدوده شهر، اظهار کرد: رفع مشکلات اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن شهر زنجان که اقدام به خرید اراضی زراعی خارج از محدوده قانونی شهر کرده‌اند و نیز جلوگیری از سوءاستفاده و انتفاع شخصی برخی افراد سودجو از شرایط فعلی در راستای منافع عموم مردم، جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت عالی استان است.

این مسئول با یادآوری اینکه طی سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان و تشکیل جلسه با تعدادی از اعضای تعاونی‌های یاد شده، چارچوب و مبانی قانونی و توجیه‌پذیر، توافق در راستای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده قانونی شهر و تجربه سایر استان‌ها تشریح شد، خاطرنشان کرد: پیرو این جلسه و با تاکید استاندار زنجان، جلسه‌ای در همین راستا برگزار شد.

خلجی با اشاره به اینکه نماینده وزارت راه و شهرسازی با استماع کامل خواسته‌ تعاونی‌های مسکن و نیز بررسی دقیق مسائل و مشکلات و فرآیندهای طی شده، پیشنهادهای تهیه شده توسط بدنه مدیریتی استان از جمله استانداری در چارچوب و مقدورات قانونی را مطرح و بر لزوم اخذ تاییدیه همه ارکان دخیل بر موضوع، از جمله مدیریت عالی استان، سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد.

این مسئول با ابراز تاسف از اینکه با وجود استقبال مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برخی از تعاونی‌ها با ساختار کلی پیشنهادهای ارائه شده، برخی از تعاونی‌ها با پیشنهادات ارائه شده مخالفت کردند، افزود: تبیین ابعاد موضوع و منافع پیشنهادهای مطرح شده برای اعضای این تعاونی‌ها لازم به نظر می‌رسد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه مقرر شد در سطح استان مبانی توافق و مقدورات قانونی و نیز ساختار پیشنهادها برای تشریح برای اعضای تعاونی‌های مزبور توسط اداره‌کل راه وشهرسازی استان مدون و در صورت نبود امکان حصول نتیجه با همه تعاونی‌ها در راستای حل مشکلات تعاونی‌های موافق اقدام شود، عنوان کرد: امکان حصول نتیجه برای حل و فصل موضوع با توجه به زیاده‌خواهی برخی از تعاونی‌ها مشکل بوده و آثار سوء و زیان‌باری برای اعضا خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479950

مهمترین اخبار ایران و جهان: