نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 20:29

ایجاد اولین باغ کانون در سامن

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه مشارکت بچه‌ها با کانون می‌تواند زمینه ساز کشف استعدادها باشد گفت: برای نخستین بار در استان ایجاد باغ کانون در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر عصر امروز در بازدید از مراکز فرهنگی هنری شهر جوکار، سامن  و دبستان مختلط شهید غلامرضا زنگنه ملایر اظهار کرد: هفته دولت یادآوری خوبی برای مسؤولان است تا گرامیداشت نام شهیدان رجایی و باهنر تلنگری باشد برای خدمت و خدمت‌رسانی به مردم خصوصا کودکان و نوجوانان این مرز و بوم.

وی در ادامه با بیان طرح کانون- مدرسه افزود: وزیر آموزش و پرروش در سال جاری به طرح ملی کانون-مدرسه بسیار تأکید کرده به طوری که اجرای ویژه‌تر این طرح در دستور کار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: مشارکت بچه‌ها با کانون می‌تواند زمینه ساز کشف استعدادها باشد و کتاب‌خوانی در کانون می‌تواند در روان خوانی دروس آنها بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به کتاب‌های موجود در کانون گفت: این دیدار به منظور این است که دانش‌آموزان این مدرسه در فصل پاییز حضور پررنگی در کانون داشته باشند.

ابراهیمی هژیر به ایجاد باغ کانون برای نخستین بار در استان اشاره کرد و یادآور شد: اولین باغ کانون در سطح استان ایجاد شود تا کودکان و نوجوانان از فضای آن برای اردوهای یک روزه، تفریح و سرگرمی استفاده کنند.

مدیر دبستان شهید غلامرضا زنگنه نیز اظهار کرد: تعامل دبستان ما با کانون تا قبل از کرونا بسیار خوب بود ولی قصد داریم که برای سال جاری در هفته یک کلاس در کانون حضور داشته باشند.

خالقی ادامه داد: می‌توانیم یک کلاس را در اختیار مربی مسؤول مرکز قرار دهیم تا با بچه‌ها در زمینه‌های تخصصی کار کنند و پیشنهاد اتاق کانون را داد.

تربیت جوانانی انقلابی و مومن برای آینده ایران

حجت الاسلام سیدحسین طباطبایی نیز خطاب به کودکان اظهار کرد: این ایام پیش رو فرصت مناسبی است که کودکان و نوجوانان را با فلسفه قیام امام حسین (ع) آشنا کنیم که این امام معصوم با شهادت خود و اهل بیتش اسلام را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به عظمت امام حسین (ع) در دنیا افزود: کسانی که برای اسلام و معرفی آن دل می‌سوزانند اجری عظیم دارند و این کودکان و نوجوانان اگر در این مرکز فرهنگی خوب تربیت شوند برای آینده ایران پشتوانه قوی خواهند بود.

امام جمعه شهر سامن گفت:‌ اسلام در زمینه فرهنگ و علم بسیار غنی بوده و پیامبر اکرم(ص) در احادیث و سخنان خود به طور مکرر به موضوع فراگیری علم تأکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: کار جهادی مربی این مرکز قابل تقدیر است و قطعا اگر مبنای دینی در کارهای فرهنگی و هنری این مرکز قوی گذاشته شود جوانانی انقلابی و مومن برای آینده ایران تربیت خواهد شد.

طباطبایی تعلیم در این سن را بسیار اثرگذار خواند و خاطرنشان کرد: خداوند به شما توفیق بدهد که با تلاش و کوشش خود در راه تعلیم و تربیت این بچه‌ها قدم برمی‌دارید.

گفتنی است در پایان این بازدید حجت‌الاسلام طباطبایی صفحه‌ای از این کتاب را برای کودکان و نوجوانان خواند و در نهایت زمین کنار مرکز مورد بازدید قرار گرفت و قرار شد با همکاری آموزش و پرورش سامن برای زیباسازی و آبادانی این زمین اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد و این زمین تبدیل به اولین باغ کانون در سطح استان شود که کودکان و نوجوانان از فضای آن برای اردوهای یک روزه، تفریح و سرگرمی استفاده کنند.

پایان پیام/89001/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479350

مهمترین اخبار ایران و جهان: