نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 10:50

موکب اوقاف گلستان روزانه به ۱۰هزار زائردرمهران خدمات رسانی می کند

گرگان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: موکب امامزادگان اوقاف و امور خیریه استان گلستان مستقر در مسیرهای تردد زائران اربعین در مهران روزانه به ۱۰ هزار زائر خدمات ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین مهدیان اظهار کرد: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه با مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه با مشارکت استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، اصفهان، ایلام به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران اربعین در مسیرهای منتهی به مرز مهران هستند.

وی افزود: در این موکب ها علاوه بر پذیرایی و توزیع میان وعده، توزیع آب معدنی و شربت پخت نان خدمات اسکان و برنامه‌های فرهنگی نیز به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه روزانه بیش از هزار زائر توسط موکب این اداره کل اسکان داده می‌شوند، گفت: اسکان رایگان زائران اربعین در امامزادگان و محل‌های تعیین شده شهرستان مهران انجام می‌شود.

وی حضور ۵ مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و استقرار در موکب‌های اوقاف و امور خیریه را از دیگر برنامه‌های این اداره در اربعین امسال برشمرد.

به گفته وی، این مبلغین با حضور در این موکب ها فعالیت‌های تبلیغی و اجرای برنامه‌های مذهبی و اقامه نماز جماعت و مشاوره را برای زائران اربعین حسینی انجام می‌دهند.

گفتنی است؛ مرز مهران بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480850

مهمترین اخبار ایران و جهان: