نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 13:37

۴ موکب در نهاوند میزبان زائرین اربعین حسینی هستند

همدان-مسئول مواکب شهرستان نهاوند گفت: ۴ موکب ثابت در شهرستان نهاوند میزبانی زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را برعهده خواهند داشت.  

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پورمهدی صبح جمعه در جلسه ستاد اربعین شهرستان نهاوند اظهار کرد: فرصت خدمت‌رسانی بسیار کوتاه است، امروز مسئولیم و مشخص نیست چند روز دیگر این مسئولیت و وظیفه خدمت‌رسانی به چه کسی برسد.

وی افزود: اربعین یک عملیات بزرگ معنوی و سیاسی است و انتظار می‌رود که این نعمت و توفیق خدمت‌گذاری به مردم را بتوانیم به بهترین نحو ممکن انجام بدهیم.

مسئول مواکب شهرستان نهاوند با بیان اینکه ۴ موکب ثابت در شهرستان نهاوند میزبانی زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را برعهده خواهند داشت، گفت: موکب سیدالشهدا جنب پارک کوثر، موکب بنی‌زهرا در سه راهی دهفول، موکب قمربنی هاشم در ابتدای شهر فیروزان و موکب حضرت زهرا بعد از شهر فیروزان روستای بره فراخ مواکبی هستند که خدمات رسانی به زائران را برعهده دارد.

پورمهدی خاطرنشان کرد: مواکب ثابت شهرستان چون در مسیر جاده قرار دارند و جاده‌ها هم مشکلاتی چون مشخص نبودن شانه‌های خاکی و سرعت کاه‌ها، خط کشی جاده و تابلوهای راهنمایی دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه جهت هدایت ترافیک نیاز به لباس و شب رنگ و کله قندی است، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که شهرداری‌ها تجهیز و نظافت مساجد و سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری زباله‌های مسیر زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را برعهده بگیرند.

مسئول مواکب شهرستان نهاوند عنوان کرد: امنیت لازمه‌ی انجام کار فرهنگی است و اگر نیروهای امنیتی در کنار مواکب باشند کارها بهتر انجام خواهند شد.

پورمهدی افزود: پیشنهاد می‌شود نذورات مردمی از طریق آستان مقدس امامزادگان جمع‌آوری شده و از طریق آنها به مواکب کمک رسانی شود.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای اصلی مواکب شهرستان در بحث آرد و نان است که انشاالله این نیاز برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479850

مهمترین اخبار ایران و جهان: