نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 20:37

زلنسکی: برای برتری هوایی به ۱۶۰ جنگنده اف-۱۶ نیاز داریم+ فیلم

رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین درخواست خود از آمریکا و کشورهای غربی مدعی شد که ارتش اوکراین به ۱۶۰ جنگنده نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی در تازه‌ترین اظهارات خود خطاب به کشورهای غربی مدعی شد که ارتش اوکراین برای برتری هوایی به ده‌ها جنگنده اف-۱۶ نیاز دارد.

وی دراین‌باره گفت: اوکراین برای جلوگیری از تسلط روسیه بر حریم هوایی، به ۱۶۰ جنگنده «اف -۱۶» نیاز دارد.

یک مقام آمریکایی جمعه گذشته در گفت‌وگو با اسپوتنیک تأیید کرد که دولت آمریکا به محض تکمیل دوره آموزشی خلبانان اوکراینی، ارسال جنگنده اف -۱۶ از دانمارک و هلند به اوکراین را تأیید خواهد کرد.

رسانه‌ها هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی نوشتند که نخستین گروه ۶ نفره از خلبانان اوکراینی نمی‌توانند تا قبل از تابستان ۲۰۲۴ دوره آموزشی پرواز با اف -۱۶ را تمام کنند چون باید چهار ماه کلاس آموزش زبان انگلیسی هم پشت سرگذاشته و اصطلاحات فنی را متوجه شوند. گفته می‌شود این خلبانان دوره آموزشی کار با اف -۱۶ را از ژانویه ۲۰۲۴ شروع کرده و آماده‌سازی آنها ۶ ماه طول می‌کشد و گروه دوم نیز احتمالاً اواخر ۲۰۲۴ دوره آموزشی را آغاز خواهند کرد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) آمریکا و متحدانش اقدام به تأمین تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین کرده‌اند اما به مرور کمک‌های آنها از مهمات و جنگ‌افزارهای سبک به ادوات سنگین تغییر پیدا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479306

مهمترین اخبار ایران و جهان: