نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 08:03

اقتصاد در سیستان وبلوچستان مردمی شود

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اقتصاد در سیستان وبلوچستان باید مردمی و فرهنگ کار در بین جوانان توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در دیدار با اعضای ستاد مردمی سازی دولت در سیستان وبلوچستان اظهار داشت: این استان به هیچ وجه محروم و فاقد امکانات نیست بلکه دارای ظرفیت های بسیاری است که باید از آنها بهره کافی را برد.

وی افزود: این ستاد باید با انتخاب و بکارگیری دستیاران فرماندار جوان و توانمند، ضمن کادرسازی و تربیت مدیران آینده با روحیه کار جهادی، بر عملکرد مدیران فعلی نیز نظارت کرده و حرف دل مردم را بشنوند و برای رفع آنها با کمک مسئولان و متولیان امر تلاش کنند.

به گفته کرمی؛ یکی از اولویت های کاری این ستاد، در میان مردم و کنار آنها بودن است و باید مردم فهیم استان را در زمینه های تصمیم سازی، ایده پردازی و نظارت و اجرا به جایگاه واقعی خودشان برسانید چرا که آنها ولی نعمت ما هستند و تمام این مسیولیت ها و پست ها زمانی ارزش دارد که برای کاهش رنج و درد و افزایش آرامش روانی شهروندان کار کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان جزو ظرفیت‌های بسیار ارزشمند استان هستند که لازم است به آنها مسئولیت های اجتماعی را واگذار کرد که در آینده هر یک بتوانند در جایگاه یک مدیر ارزشی و جهادی به مردم خدمت کنند.

وی تاکید کرد: یکی از موارد مهم که باید جلوی رواج آن گرفته شود، علاقه و پیگیری شدید خانواده ها و جوانان برای استخدام شدن در دستگاه های دولتی است در صورتی که می توانند با اخذ خدمات دولتی و تسهیلات کم بهره بالاترین سود را کسب کنند و کار فقط جذب شدن در دستگاه های دولتی و کارمندی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این زمینه باید فرهنگ کار درست؛ اصلاح و به صورت همگانی نهادینه شود.

رضا جعفری؛ دستیار ویژه استاندار نیز در دیدار اظهار داشت: عملیات ملی شهریاران قرار است در استان اجرایی شود و این طرح مسیری برای فراهم کردن شرایط مردم سپاری در دولت سیزدهم است.

وی افزود: ما در این طرح به دنبال ایجاد فضایی برای هویت بخشی به حلقه های میانی و واگذاری پروژه ها به مردم هستیم که بستر سازی و حمایت از حلقه های میانی نیز باید توسط مدیران اجرایی، شهرداران، فرمانداران و بخشداران و همه ارکان مدیریت اجرایی کشور فراهم شود.

به گفته جعفری؛ به فضل الهی در هفته دولت این طرح و عملیات امیدبخش و ملی شهریاران با جزییات بیشتری به سمع و نظر مردم استان خواهد رسید.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463194

مهمترین اخبار ایران و جهان: