نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 00:24

واکنش حماس نسبت به آمادگی سیرالئون برای افتتاح سفارت در قدس

حماس تصمیم سیرالئون برای افتتاح سفارت خود در قدس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهارات ریاست جمهوری سیرالئون مبنی بر آمادگی این کشور برای افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی را محکوم کرد.

عبداللطیف قانوع خواستار بازنگری دولت سیرالئون در این موضع اشتباه و حمایت از قضیه عادلانه فلسطین شد.

قانوع اشاره کرد که این موضع تأسف‌بار از سوی دولت سیرالئون در شرایطی اتخاذ شده که شاهد تشدید جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین هستیم.

وی گفت که این به منزله چراغ سبز به ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان یهودی برای ادامه تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین از جمله در قدس اشغالی است.

قانوع تاکید کرد که موضع دولت سیرالئون به معنی پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و حمایت از جنایات رژیم اشغالگر است.

روز گذشته نیز، «صالح العاروری»، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با المیادین ضمن اعلام آمادگی مقاومت برای ورود به جنگ فراگیر با رژیم صهیونیستی، از شکست بی‌سابقه این رژیم در جنگ آینده سخن گفت.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: ما در حال آماده‌سازی خود برای جنگ فراگیر هستیم و پشت درهای بسته با تمامی گروه‌هایی که به این نبرد ارتباط دارند در حال رایزنی و گفتگو هستیم.

وی ادامه داد: معادله در کرانه باختری تفاوت پیدا کرده و ما در برابر معادله جدیدی قرار داریم که به نفع مقاومت و هم‌پیمانان آن و ضد اشغالگران در حال تغییر است.

العاروری افزود: مقاومت می‌تواند آسمان و دریا را به روی رژیم اشغالگر ببندد و در این صورت آن‌ها دیگر نه برق خواهند داشت و نه ارتباطات و اقتصاد.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: به ما پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی داده شد، اما ما اعلام کردیم که تنها در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری با این پیشنهاد موافقت خواهیم کرد.

العاروری ادامه داد: ما خواهان تشکیل دولت ملی به عنوان مقدمه برای اقداماتی چون برگزاری انتخابات عمومی برای بازگشت یکپارچگی به فلسطین هستیم.

وی افزود: ما از بازی با فلسطین از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر پس از ابومازن نگرانیم. باید در حضور ابومازن انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و این اقدام باید تشکیل نظام حکومتی فلسطین بر شالوده‌ای محکم را شامل شود.

امروز همچنین «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تشویق صهیونیست‌ها به تعرض گروهی و گسترده به مسجدالاقصی در نیمه ماه میلادی آینده از سوی گروه‌های موسوم به معبد سلیمان را محکوم کرد.

ابومرزوق همزمانی دعوت به تعرض به مسجدالاقصی با حمله روز جمعه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در باب الاسباط مسجدالاقصی را تنشی خطرناک و مسبب جنگ دینی دانست.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تعرض‌های صورت‌گرفته از سوی اشغالگران مستلزم صدور فراخوان برای تجمع و حضور شبانه‌روزی و همیشگی در مسجدالاقصی است و هدف از این اقدام مقابله با برنامه‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان و رویارویی با خطراتی است که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند.

وی افزود: اشغالگران همچنان سیاست تخریب منازل اهالی قدس به بهانه‌های واهی را ادامه می‌دهند و مانع از اهتزاز پرچم فلسطین در محله شیخ جراح در قدس اشغالی می‌شوند. این اقدامات در ضمن آنچه «برنامه پنج‌گانه» خوانده می‌شود، به اجرا در می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470406

مهمترین اخبار ایران و جهان: