نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 00:30

منصوری: خیال نکنید دشمن با شکست اغتشاشات 1401 دست از سر ما برمی‌دارد

جواد منصوری گفت: با توجه به اهدافی که انقلاب اسلامی دارد طبیعتاً با یک تعارض و تقابل آشتی‌ناپذیر با جریان سلطه جهانی بالاخص آمریکا روبه‌رو خواهد بود. این تعارض نه کم می‌شود و نه قطع؛ بلکه به اشکال مختلف پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، جامعه ایرانی سال ۱۴۰۱ با نوعی آنارشیسم به تمام معنا روبه‌رو شد که زبانی جز تخریب نداشت. شورشیانی که تحت عنوان فریبنده «زن، زندگی، آزادی» خون‌های بسیاری را با نام فعالیت مدنی بر زمین ریختند و شعار سیاسی‌شان چیزی جز فحش و الفاظ رکیک نبود. آن‌ها حرکت خود را جنبش نامیدند و چنین القا می‌کنند که مسیری انقلابی از سال ۱۴۰۱ آغاز شده که به زودی به ثمر خواهد نشست و جمهوری اسلامی را ساقط می‌کند!

برای بررسی این ادعا و نقد آن با جواد منصوری، تاریخ‌پژوه، اولین فرمانده سپاه پاسداران و سفیر اسبق ایران در چین گفت‌وگو کردیم.

دشمنی با جمهوری اسلامی همیشگی خواهد بود

منصوری در ابتدا گفت: با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که انقلاب اسلامی دارد طبیعتاً با یک تعارض و تقابل آشتی‌ناپذیر با جریان سلطه جهانی بالاخص آمریکا روبه‌رو خواهد بود. این تعارض نه کم می‌شود و نه قطع؛ بلکه به اشکال مختلف و از طرق گوناگون پیگیری خواهد شد و ادامه می‌یابد. این ذهنیت که چهل و اندی سال دشمنی پس از شکست اغتشاشات ۱۴۰۱ تمام می‌شود، یک تصور غلط است، چون دشمنان راه‌های تازه تقابل را پیدا خواهند کرد و به شکل جدیدی باز به دنبال چالش‌سازی برای جمهوری اسلامی خواهند بود. 

احتمالاً در اواخر سال با خرابکاری ضدانقلاب روبه‌رو شویم

وی افزود: در حال حاضر قریب به ۶۰۰ رسانه به زبان‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی فعال هستند و این خط هجمه رسانه‌ای ادامه‌دار خواهد بود. در این مقام، رسانه‌های ما یک وظیفه دارند و آن این است که برای مخاطب خود روشن سازند که موضوعاتی مثل زن، عدالت، آزادی، بنزین، هسته‌ای و... اساساً برای جریانات معارض اصالتی نداشته و آن‌ها به شکل ابزاری از آن‌ها بهره می‌برند برای تقابل با نظام حاکم در ایران. مردم و جبهه انقلاب باید نسبت به کلیت ستیزه‌جویی دشمن وقوف داشه باشند. شاید این اتفاق نه سر سالگرد اغتشاشات پارسال بلکه در اواخر ۱۴۰۲ و به جهت اخلال در انتخابات مجلس رخ دهد. 

حاکمیت، ماهیت اغتشاشات پارسال را برای مردم روشن نساخت

این مبارز سال‌های انقلاب ادامه داد: اتفاقات پارسال بی‌شک دستاوردهای اطلاعاتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مختلفی داشت. به نظر می‌رسد حاکمیت و دستگاه‌های مربوطه به قدر نیاز ماهیت اغتشاشات پارسال را برای مردم روشن نساختند. هنوز سؤالات زیادی از پارسال وجود دارد که مردم جواب درستی نگرفتند. اتفاقات پارسال در اهدافی داشت که من آن را در ۳ سطح تحلیل می‌کنم. اولین آن، بدبین کردن مردم نسبت به نظام، انقلاب و آینده آن است. اعتماد مردم نسبت به نظام یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حکمرانی است که دشمن در اغتشاشات پارسال می‌خواست آن را خدشه‌دار کند. دومین هدف برجسته‌سازی و دروغ‌پراکنی درباره ناکارآمدی نظام بود که البته این هم چیز جدیدی نبود و از سال اول انقلاب مطرح می‌شد. سومین هدف هم تجزیه ایران و حذف این کشور از نقشه جغرافیا بود؛ برای همین هم گروه‌هایی مثل کومله را فعال کردند. در برابر جریان تجزیه طلب، فرهنگ زبان و ادبیات فارسی و وحدت ایجاد شده از محبت اهل‌بیت ایستادگی کرد و مانع شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474306

مهمترین اخبار ایران و جهان: