نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:47

کارمند متخلف شهرداری در زرند به حبس محکوم شد

کرمان - ردیس دادگستری شهرستان زرند گفت: کارمند متخلف شهرداری ریحان شهر که مرتکب اختلاس شده بود، به حبس، انفصال از خدمات دولتی، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فرحبخش با اشاره به صدور رأی بدوی پرونده مرتبط با یکی از کارمندان شهرداری ریحان شهر در زرند، افزود: این پرونده پس از طی فرایند تحقیقات و صدور کیفرخواست، منجر به صدور رأی بدوی در دادگاه کیفری ۲ شهرستان زرند شد.

وی اعلام کرد: حسب گزارش اداره بازرسی کل استان کرمان دایر بر وقوع یک فقره اختلاس توأم با جعل در شهرداری ریحان شهر زرند، کارمند مربوطه به اتهام ارتشا و اختلاس بازداشت شد.

رئیس دادگستری زرند افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که کارمند مذکور مبلغی قریب به یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال از درآمد فروش تأسیسات شن و ماسه متعلق به شهرداری را به حساب خود واریز و در قالب اختلاس تصاحب کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل با تشکیل پرونده از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند کیفرخواست وی صادر و به منظور صدور رأی به دادگستری این شهرستان ارسال شده است.

این مقام قضائی تصریح کرد: پس از صدور کیفرخواست و تحقیقات تکمیلی، پرونده در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ زرند مورد رسیدگی قرار گرفت و بر این اساس کارمند متخلف، بابت اتهامات ارتشا و اختلاس به حبس تعزیری، انفصال از خدمات دولتی، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر مبلغ اختلاس شده محکوم شده که رأی صادره نیز قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان کرمان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473694

مهمترین اخبار ایران و جهان: