نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:16

۲۴ درصد گلزارهای شهید در مازندران نیازمند ساماندهی است

ساری- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: ۲۴ درصد گلزارهای شهید استان نیازمند بهسازی و ساماندهی و برای اجرای طرح ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کهنسال بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعتبارات تخصیص یافته از منابع مختلف را برای ساماندهی گلزارهای شهدا را ۱۴ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزار شهید در استان وجود دارد.

وی با عنوان اینکه تاکنون شش هزار و ۷۶۹ مزار شهید در استان ساماندهی شده است، گفت: حدود ۶۸ درصد گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شدند و هشت درصد نیز در دست ساماندهی است.

وی با اظهار اینکه ۲۴ درصد از گلزارهای شهدای استان نیازمند ساماندهی است، اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی را ۶۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری تخصیص یافته است.

کهنسال درباره تبدیل وضعیت قراردادی نیروهای ایثارگر در استان گفت: ۹۵ درصد از نیروهای شرکتی، قراردادی و روزمزد و پروژه‌ای فعال در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شدند و کارهای خوب و شایسته‌ای در استان مازندران صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران شفاف نبودن و تعارض برخی قوانین با یکدیگر از جمله چالش‌ها و مشکلات فراروی بیان کرد و گفت: در زمینه کمیسیون پزشکی پرونده‌های احراز حمایت‌های لازم را داریم اما بیشتر افرادی که متقاضی ورود پرونده به کمیسیون هستند تقاضای افزایش درصد ایثارگری را دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473506

مهمترین اخبار ایران و جهان: