نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 16:41

بارش‌های سیلابی در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آب‌گرفتگی وجاری شدن روان‌آب به‌صورت محلی، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی باتوجه به بارش‌های رگباری در آسمان مازندران وجود دارد.

سیدمحمدرضا رضوی درباره ورود ریزدگردها در آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از اواسط روز دوشنبه ۲۷ تا پایان روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه امسال شاهد بارش‌های پاییزی در استان هستیم.

وی افزود: بارش باران گاهی بارش به‌صورت رگبار باران ، وزش باد گاهی شدید، رعدوبرق، کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه و در ارتفاعات شاهد مه‌آلودگی هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه بارشی نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به‌صورت محلی، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‏‌های کم‌مقاوم از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

رضوی بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

وی گفت: روز چهارشنبه با کاهش ناپایداری تا پایان هفته شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: دریای مازندران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501606

مهمترین اخبار ایران و جهان: