نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 16:56

۱۶۶ میلیارد تومان پروژه شهری در بیرجند به بهره برداری می رسد

بیرجند- شهردار بیرجند گفت: طی هفته دولت ۱۹ پروژه با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان در سطح شهر افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بهترین ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه طی هفته دولت ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، افزود: احداث ۸۴ واحد مسکونی در شهر بیرجند در خیابان ظفر و احداث پل شهید فایده با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه‌های هفته دولت است.

وی بیان کرد: تملک هزار و ۱۰۰ متر مربع اراضی حاشیه میدان ابوذر با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح تجهیزات آتشنشانی بیرجند با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان، زیرسازی و اسفالت معابر با ۵۰۰ هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

بهترین با بیان اینکه زیرساخت‌های بیرجند در آتشنشانی ضعیف است، گفت: خریداری خودرو سنگین و تجهیز یک خودرو نیمه سنگین از اقدامات انجام شده بوده که ضریب ایمنی شهر را افزایش خواهد داد.

شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات شاخص شهرداری بیرجند بیان کرد: تملک ۱۲ قطعه زمین در حاشیه فرهنگسرای شهر به مساحت ۹۶۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری با خریداری ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری و ۱۰ دستگاه ون با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، بهره برداری از سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند با ۱۲۰ میلیارد و تملک و احداث پارکینگ خیابان طالقانی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی اجرای پروژه احداث سر درب بازار به منظور هویت بخشی به بازار مرکزی بیرجند با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، بهسازی و نورپردازی میدان امام سجاد و میدان شهدای عبادی با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال، ایمن سازی و اجرای دیوار ساحلی کانال شاهرود با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها و اقدامات شاخص شهرداری است.

بهترین بیان کرد: احداث بازارچه تخصصی صنایع دستی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، راه اندازی سه خانه محله و احداث بوستان‌های خطی مهرشهر، طبیعت، شهید احمدی روشن، الهیه و ناصح از دیگر پروژه‌های شاخص شهرداری بیرجند است.

وی با اشاره به بودجه شهرداری بیان کرد: اعتبارات شهرداری در ۱۴۰۰ از ۲۶۵ میلیارد تومان به ۷۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471706

مهمترین اخبار ایران و جهان: