نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 17:05

بلینکن: از اوکراین تا پیروزی در جنگ علیه روسیه حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پایتخت اوکراین ضمن تأکید بر حمایت کشورش از کی یف گفت که هدف آمریکا این است که اوکراین در طولانی مدت از قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنانش برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا ضمن سفر به کی یف با «دیمترو کولبا» همتای اوکراینی خود دیدار و گفتگو کرد.

بلینکن در نشست خبری مشترک با همتای اوکراینی در کی یف گفت: من به درخواست رئیس جمهور بایدن به کی یف سفر کرده‌ام و از پایتخت اوکراین بر پایبندی آمریکا به حمایت از این کشور تا پیروزی در جنگ علیه روسیه تأکید می‌کنم.

وی تصریح کرد: اوکراین در جنگ پیروز شده و شکوفا خواهد شد. ما می‌خواهیم تضمین کنیم که اوکراین در طولانی مدت قادر به ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنانش باشد نه اینکه فقط در ضدحمله علیه روسیه پیروز شود.

نخست وزیر اوکراین نیز در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا از حمایت‌های استثنایی مادی و نظامی واشنگتن از کی یف قدردانی کرد.

رسانه‌های اوکراینی امروز چهارشنبه از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اوکراین خبر دادند.

در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی به نمایش درآمده است که ایجاد موانع و بستن برخی خیابان‌ها در پایتخت اوکراین را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر سرزده خود به اوکراین قصد دارد از کمک بیش از یک میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف خبر بدهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488250

مهمترین اخبار ایران و جهان: