نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 01:04

تشکیلات خودگردان: امنیت اردوگاه‌ها خط قرمز ماست

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای به درگیری‌های خشونت‌بار در اردوگاه عین الحلوه لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به درگیری‌های شدید در اردوگاه عین الحلوه، بر هماهنگی با لبنان برای تأمین امنیت این کشور تأکید کرد.

منابع رسانه‌ای، روز یکشنبه( ۳۰ جولای)، از ازسرگیری درگیری‌ مسلحانه در اردوگاه فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان میان نیروهای جنبش فتح و یک گروه مسلح موسوم به «الشباب المسلم»، پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» خبر دادند.

مناطق «الصفصاف» و «البرکسات» در اردوگاه عین الحلوه، شاهد درگیری مسلحانه شدید دو طرف است و معاون فرمانده امنیت ملی در عین الحلوه، گفت: در پی تیراندازی به سوی خودروی حامل سرتیپ «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین از جنبش فتح، وی جانش را از دست داد. 

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتاری که فرمانده نیروهای امنیت ملی و همراهان وی در اردوگاه‌های صیدا را هدف قرار داد، عبور از خطوط قرمز بود.

در این بیانیه آمده است که حوادث اردوگاه عین الحلوه حاکی از بازی با امنیت لبنان و این اردوگاه توسط گروه‌های تروریستی است.

بنابر گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است که امنیت اردوگاه‌ها، خط قرمز ماست و ما از اقدامات دولت لبنان برای اجرای نظم و قانون به ویژه در اردوگاه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر هماهنگی با دولت لبنان و نهادهای رسمی و امنیتی آن برای حفظ امنیت و حاکمیت این کشور و حمایت از اردوگاه‌های فلسطین تأکید کرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419006

مهمترین اخبار ایران و جهان: